۱۶ میلیون خسارت به سبب سهل انگاری در حفظ کارت بانکی

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری فردی که اقدام به برداشت اینترنتی ۱۶ میلیون از حساب بانکی یکی از شهروندان کرمانی کرده بود، خبر داد.

 سرهنگ محمدرضا رضایی گفت: در پی شکایت یک خانم مبنی بر برداشت غیرمجاز ۱۶۰ میلیون ریال از حساب بانکی وی طی چندین مرحله، موضوع جهت شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان جرم در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

او می‌گوید: با بررسی‌های تخصصی و شگرد‌های خاص پلیسی، متهم مرتبط با این مورد که خانمی نوجوان بود در یکی از شهرستان‌های غرب استان شناسایی و با هماهنگی قضایی، دستگیر و به مرکز استان منتقل شد.

به گفته سرهنگ رضایی این متهم که در تحقیقات اولیه منکر هرگونه بزه ارتکابی بود پس از مواجهه با مستندات و مدارک موجود به جرم خود اقرار وگفت: در زمان انجام خرید توسط شاکی در یک مغازه از رمزعبور  بانکی وی مطلع شده و با سرقت کارت بانکی او، طی چند مرحله اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب شاکی کرده است.

این مسئول انتظامی گفت: متأسفانه برخی اوقات شهروندان در نگهداری از کارت و رمز بانکی خود سهل‌انگاری می‌کنند که منجر به برداشت غیرمجاز وجه از حساب بانکی و سو استفاده‌های بعدی از آنان می‌شود بنابراین به عموم مردم توصیه می‌شود هرگز اطلاعات شخصی از جمله اطلاعات کارت‌بانکی خود را در فضای مجازی به اشتراک نگذارند و همچنین هنگام گم‌شدن و یا سرقت کارت‌بانکی فوراً با پشتیبانی بانک تماس گرفته و آن را مسدود کنند.

برچسب ها: غیر مجاز ، رمز عبور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار