دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن گفت: برخی از تولیدکنندگان سیمان پیش از اعمال محدودیت‌های برقی، ظرفیت تولید خود را به ۴۰ درصد کاهش دادند.

خبر تغییر نرخ سیمان در برخی از رسانه ها طی هفته گذشته، دست به دست می شود  اما انجمن تولید کنندگان این قلم کالا تاکنون خبر تغییر قیمت را رسما اعلام نکرده اند.

گفته می شود بهانه این تغییر قیمت، ورود تابستان و مدیریت مصرف انرژی است که به دنبال منجر به قطعی برق برخی صنایع از جمله سیمان شده است؛ در حالی که خانم کتایون نعمت پور مدیرکل دفتر ایمنی، محیط زیست و انرژی وزارت صمت گفته بود؛ سعی بر این است که مانند پارسال قطعی‌های بی‌برنامه برای صنایع نداشته باشیم؛ امسال واحد‌های فولادی، سیمانی، سرب و روی و صنایع کوچک در داخل و خارج شهرک ها، به مدیریت مصرف کمک می‌کنند.

بسیاری از سازندگان مسکن اعلام می‌کنند که قیمت مصالح ساختمانی در بازار  طی یک ماه گذشته افزایش دو برابری داشته که قطعی برق تنها یکی از این دلایل به شمار می‌رود، اما اصلی‌ترین دلیل آن به دلیل عدم مدیریت در بخش تولیدو جلوگیری از ورود  دلالان  در این بخش به شمار می‌رود.

 

برق گرفتگی در قیمت سیمان؛ تولید کنندگان سیمان، ظرفیت تولید را زودهنگام کاهش دادند؟
نگاه نگران مسکن به افزایش قیمت مصالح ساختمانی!

آقای ایرج رهبر دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران گفت: افزایش نرخ فولاد و سیمان آن هم بدون برنامه ریزی قبلی، در بازار مسکن تاثیر گذار است. در صورتی که قیمت فولاد یکباره افزایش یافته، قیمت سیمان به صورت پلکانی صعود می کند به طوری که طی یک ماه گذشته قیمت سیمان فله ای از هر تن  ۶۰۰ هزار تومان به یک میلیون و ۶۰۰ هزار  رسیده  است.

او می‌گوید: دستمزد کارگران، مشکلات صنعت  برق (قطعی و قیمت)  و  اجرای کار  از مهم‌ترین دلایل این افزایش قیمت‌ها به شمار می‌رود؛ این در حالی است که حدود ۷۰ درصد از قیمت تمام شده ساخت مسکن ناشی از مصالح ساختمانی است.

انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران اعلام کرده بود که دولت برای بهبود وضعیت بازار مصالح ساختمانی و جلوگیری از زیان وارد شده به سازندگان ناشی از افزایش قیمت مصالح ساختمانی،کارت مصالح ساختمانی به سازندگان ارائه می شود. اما طبق بررسی های میدانی این کارت هنوز عملیاتی نشده است.

کاهش ظرفیت تولید کارخانجات سیمان قبل از محدودیت برق در صنایع!

آقای فرشید پور حاجت دبیر کانون سراسری انبوه سازان مسکن کشور درباره افزایش قیمت مصالح ساختمانی گفته بود؛ عده ای در بازار مسکن حتی با باد آمدن هم سیمان و فولاد را گران می کنند و فقط به دنبال بهانه هستند. شنیده ایم که برخی از تولید کنندگان مصالح ساختمانی پیش از اعمال محدودیت های برقی، ظرفیت تولید خود را به ۴۰ درصد کاهش دادند.

پورحاجت  گفته بود: هر تن سیمان درب کارخانه به ۹۰۰ هزار تومان رسیده است. در واقع هر پاکت سیمان درب کارخانه ۴۵ هزار تومان است، به این عدد ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های حمل و نقل، سود واسطه‌ها، کارگر و ... هم اضافه می‌شود. نهاده‌های ساختمانی وارد بازی سفته بازی و بورس بازی شده و سوءاستفاده‌هایی از این فرآیند صورت می‌گیرد.

آقای رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی هم چند وقت پیش از افزیش قیمت تمام شده هر متر مربع واحد نهضت ملی مسکن به دلیل افزایش قمیت مصالح  خبر داده بود بنابراین باید تمهدات لازم برای کنترل  این قیمت‌ها صورت گیرد چرا که اگر این  مصالح ساختمانی ارزان قیمت به دست سازندگان نرسد آینده این طرح بزرگ مسکنی به آینده مسکن مهر دچار می‌شود.

گزارش از محبوبه کباری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
مزارع نظامی بیت کویین بلای جان مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
کارخانجات از صفحات خورشیدی خارجی استفاده کنند بهتر است اداره برق است باید شرکت برق را گل گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
باید به شدت برخورد کرد چرا دولت کنترل ونظارت دراز مدت ندارد قبلاً چند سالی یک بار افزایش قیمت بود الان به دلیل نبود مدیریت ونبود نظارت وتامین هر ساعت تغییر دولتی ها چه کار میکنند چرا واردات وتنظیم بازار وجود ندارد دولت چکاره است
Iran (Islamic Republic of)
علي
۲۲:۲۴ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
اين وضعيت اصلا قابل تحمل نيست چرا دولت برنامه و راهكار درست ارائه نمي كند بايد مصالح ساختمان ارزان شود والا مسكن و اجاره بها قشر ضعيف حامعه را بي چاره مي كند
Iran (Islamic Republic of)
کارگر بدبخت
۲۱:۴۸ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
امروز سیمان در شیراز شده 110.000هزار تومانهر کیسه
خدا به داد بی خونه برسه .واویلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
کارخونه های بزرگ باید فقط شیفت نصف شب کار کنن تا برق کم نیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
خداوندا از ثروت تمام کسانی که بی دلیل و فقط برای بیشتر کردن سود خود قیمت جنس خود را زیاد می کنند کم کن و به عمرشان اضافه بفرما
Iran (Islamic Republic of)
بي نام و نشان شده ايم
۲۱:۰۱ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
وقتي در کشوری نه قانون،نه اعتقادات و ارزش ها،نه فرهنگ و تمدن مانع ناهنجاری نشود.
باید به خود خدا فقط پناه برد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
برق بی عرضگی و کم فکریتون هم ما ملت رو گرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
قرار بود فقط چهار قلم جنس گرون بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
نمیدونم قانون و مجری قانون تو مملکت چیکار میکنن. از جنگل بدتر شده این کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
تحریم آمریکا و بقیه کشورها چکار به ما داره آخه؟
ما خودمون اندازه یه سر سوزن به همدیگه رحم نمیکنیم. مگه دولت کیه؟ من و شما بدنه اجرتیی دولتیم. همین نهادها و سازمانها. همین فروشنده ها. همین دلالها
ما به همدیگه رحم نمیکنیم پس هرگز روی آرامش رو هم نمیبینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
این کاهش ظرفیت تولید بمنظور افزایش قیمت رو خود دولتها بدست خودروسازان مافیایی راه انداختند حالا همه صنایع از جمله مرغ-گوشت-شکر و... این ... را یاد گرفته اند واجرا میکنند بعد چند روز هم با مصوبه دولت ( وزارت صمت و کشاورزی که برای مافیا کم نگذاشتن ) قیمت دلخواه آنان برمردم تحمیل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
خداوند نعلت کندتمام کسانی که به هر بهانه‌ای فقط به فکر افزایش قیمت وگران کردن مصالح ساختمانی و کالاها هستند حالا به هر بهانه‌ای که به دست بیاورند بعد از سی سال کار و مستأجری تمام امیدم این بود که با پول سنوات بازنشستگی شاید صاحب خانه شدم که از بخت بد همزمان با بازنشستگی تمام بازار وقیمت مصالح و مسکن هزاران برابر بیشتر شد و متأسفانه این افزایش قیمت ها وتورم یک ریال هم به سنوات بازنشستگی من اضافه نکرد و این است داستان کارمندی که در طول خدمت صادقانه کار کرده که خدایی نکرده پول حلال به سفره خانواده اش ببرد واگر هم به این سوال فکر میکنید که چرا در زمانی که مشغول به کار بودم چرا به فکر خانه و مسکن برای خود نبودم شک نکن که شما از حقوق ویا درآمد ماهیانه خیلی خوب و بالایی برخوردار بوده اید حالا باید بگویم که خداوند نعل ونفرین کند کسانی که بی مورد قیمت ها را افزایش میدهند
آخرین اخبار