سال گذشته ۳۱۹ کودک کار در مراکز بهزیستی استان اصفهان پذیرش شدند.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: با توجه به اجرای برنامه اقدام و عمل و خرید دستگاه اسکن عنبیه برای مراکز بهزیستی این استان، تهیه بانک اطلاعاتی کودکان کار در حال پیگیری است.

عبدالرضا اسماعیلی می‌گوید: این اداره کل با دارا بودن دو مرکز کودکان کار و خیابانی به‌صورت یک مرکز نگهداری کودکان کار و خیابانی (شبانه‌روزی) و یک مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده‌سرای مهر دوستان سپهر به‌صورت روزانه و غیردولتی فعالیت می‌کند.

مرکز ساماندهی کودکان کار و خیابانی به محلی اطلاق می‌شود که طبق وظایف قانونی محوله، کودکان خیابانی را پذیرش و نگهداری موقت آنان را حداکثر تا ۲۰ روز برعهده خواهد داشت.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: این مرکز با ارائه خدماتی مانند مددکار اجتماعی، معاینات بالینی، روان‌پزشکی و روان‌شناسی و حمایت‌های اجتماعی از کودک یا نوجوان و خانواده، برای فراهم آوردن هر چه سریع‌تر زمینه‌های توانمندسازی آنان اقدام می‌کند و فرآیند توانمندسازی کودک و خانواده وی را با ارائه خدمات تخصصی و حمایتی به انجام می‌رساند.

به گفته او شهروندان در صورت مشاهده کودک کار در استان اصفهان که امنیت جانی او درخطر است موضوع را به خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار