صلح و سازش خانواده یزدی در پرونده قتل

رئیس کل دادگستری استان یزد از ایجاد صلح و سازش در یک پرونده قتل پس از گذشت سه سال خبر داد.

غلامعلی دهشیری گفت: سال ۱۳۹۹ بر اثر اختلاف بین اعضای یک خانواده که سبب ایجاد نزاع و درگیری شدید بین آن‌ها شد یکی از طرفین دعوا به شدت دچار آسیب شده و در نهایت جان خود را از دست داد.

به گفته او پس از ورود نیروی انتظامی و دستگیری متهم و اعلام گزارش جزئیات قتل به دستگاه قضایی، پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اردکان تشکیل شد و در نهایت پس از طی مراحل انجام تحقیقات مقدماتی و رسیدگی، رأی بر محکومیت متهم به قصاص نفس صادر شد.

او می گوید: پس از ارجاع پرونده به شعبه ۳۱ شورای حل اختلاف ویژه زندانیان و با تلاش‌های مستمر اعضا و کارکنان این شعبه و مسئولان زندان، سرانجام خانواده مقتول، رضایت بی قید و شریط خود را اعلام و قاتل از چوبه دار رهایی یافت.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: شعب شورا‌های حل اختلاف مستقر در زندان فرصت بسیار خوبی برای پذیرش درخواست زندانیان که دارای شاکی یا مدعی خصوصی هستند برای اصلاح ذات البین است که این شعب باید از این ظرفیت قانونی برای سوق دادن اختلافات به سمت صلح و سازش استفاده نمایند.

او می گوید: یکی از بارزترین نماد‌های موفق در امر صلح و سازش، شعب شورا‌های حل اختلاف مستقر در زندان‌ها هستند که توانسته اند برای کاهش جمعیت کیفری گام‌های بسیار خوبی بردارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.