کشاورزان شهرستان طبس می‌توانند همانند سایر کشاورزان از دامدار کارت بهره‌مند شوند و تاکنون ۶۳۰ نفر در این طرح ثبت نام کرده اند.

بخشایی مدیر جهاد کشاورزی طبس در نشست خبری گفت: به منظور اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها و برای حمایت از تولید کنندگان واحدهای دام و طیور دامدار کارت صادر می‌شود.

او گفت: دولت و جهاد کشاورزی تسهیلات حمایتی در قالب دامدار کارت ارائه می‌کند که تسهیلات دریافتی با کارمزد ۱۰ درصد بر اساس نوع دام، ظرفیت دامداری و تعداد دام به آن اختصاص داده می‌شود.

بخشایی گفت: با اجرای این طرح، یارانه از وارد کننده نهاده های دامی به مصرف کننده منتقل شده و نهاده های دامی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی عرضه شده است، اکنون با ارز نیمایی وارد کشور می‌شود که قیمت تمام شده محصول و سایر محصولات لبنی در این طرح اصلاح می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی طبس گفت: این موضوع باعث می‌شود واحدهای دامی نیاز به سرمایه در گردش بیشتری داشته باشند؛ به طور مثال اگر قیمت کنسانتره دامی یارانه دار با ۴ تا ۵ هزار تومان خریداری می‌شد اکنون قیمت آن به ۱۱ تا ۱۴ هزار تومان رسیده است.

او گفت: سقف اعتباری برای دامداری های کوچک، روستایی و سنتی مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان است.

بخشایی گفت: وجه نقد و تسهیلات شارژ شده در دامدار کارت فقط از طریق دستگاه کارتخوان مخصوص عاملین فروش نهاده های دامی و برای خرید نهاده های دامی قابل استفاده است.

مدیر جهاد کشاورزی طبس با اشاره به اینکه بانک عامل این طرح، بانک کشاورزی است گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی، نظام صنفی کارهای کشاورزی و امورعشایر شهرستان و یا به صورت شخصی در سامانه سیتا ثبت نام کنند.

او در خصوص استفاده از این تسهیلات برای دامدارانی که چک برگشتی یا بدهی معوق دارند گفت: این دامداران نیز ممنوعیتی در دریافت کارت دامدار ندارند و می‌توانند از این تسهیلات حمایتی دولت استفاده کنند.

۱۸ روز است که مرحله دوم این طرح در طبس اجرایی شده و تاکنون ۶۳۰ نفر ثبت نام کردند و ۱۰۱ نفر موفق به جذب این تسهیلات شدند و کار همچنان با قوت ادامه دارد و پیگیری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.