رئیس سازمان عشایر کشور گفت:کار مطالعات و انتقال آب شرب پایدار برای ۴۲۰ خانوار عشایری در فردوس انجام می‌شود.

میزبان با حضور در مجتمع دامداری سنگین شهرستان فردوس گفت: بعد از بازدید از مناطق عشایری مصوب شد مطالعات و انتقال آب شرب پایدار و شیرین برای ۴۲۰ خانوار در ۳۹ محله عشایری شهرستان فردوس در دستور کار قرار گیرد.

او گفت:هم اکنون مطالعات برای آبرسانی و تامین آب شرب پایدار منطقه عشایری گلپخان و کجه شروع شده است.

رئیس سازمان عشایر کشور گفت: امیدواریم اگر به موقع مطالعات به تصویب برسد با تامین اعتبار لازم سعی پس از طراحی و مطالعه مسیر کار اجرایی همین امسال انجام شود.

میزبان درخصوص خشکسالی‌های متوالی که مشکلات فراوان درباره عشایر منطقه به وجود آورده است گفت : تامین علوفه و تامین آب شرب همیشه در دستور کار سازمان عشایر بوده است.

مسئول اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در شهرستان فردوس نیزدر حاشیه بازدید از استخر ذخیره آب قنات بلده مجتمع دام سنگین این شهرستان هدف بازدید را تسریع در ایجاد زیرساخت مناسب برای ذخیره و توزیع و مدیریت بهینه منابع عنوان کرد و گفت: در صورت تسریع در ایجاد این زیر ساخت بتوانیم از این پتانسیل خوب به نحو احسن در زمینه‌های باغداری، کشاورزی و حتی تولید علوفه استفاده کنیم.

اکبری همچنین گفت: شهرستان فردوس پتانسیل بسیار خوبی در حوزه دامداری دارد که با وجود دامداران علاقه‌مند و فعال مجتمع‌های دامداری بسیار خوبی هم در این شهرستان احداث شده است که باید مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و به خصوص شرکت شهرک‌ها کمک کند تا مشکلات پیش روی این مجتمع‌ها مانند زیرساخت به سرعت برطرف شود.

او گفت: دولت با پشتیبانی مجلس حمایت از دامداران را در دستور کار قرار داده است که در اولین گام با صدور دامدار کارت برای رفع نیاز‌های آنی دامداران تسهیلاتی در اختیار دامداران قرار گرفت تا بتوانند علوفه مورد نیاز خود را تامین کنند.

اکبری گفت: خراسان جنوبی توانسته است با مشارکت بانک کشاورزی مقام دوم در معرفی به بانک و سوم در جذب منابع را در راستای صدور دامدار کارت به خود اختصاص دهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.