معاون محیط زیست استان کرمانشاه گفت: سایت پرنده‌نگری تالاب هشیلان برای تکمیل نیازمند سه تا چهار میلیارد تومان اعتبار است که امیدواریم در سفر رئیس جمهور بتوان برای تامین این اعتبار اقداماتی انجام داد.

فرشاد فتاحی با بیان اینکه عملیات احداث سایت پرنده نگری از سال ۱۳۹۰ در تالاب هشیلان آغاز شد و هنوز به اتمام نرسیده، گفت : مشکلات متعددی خصوصا کمبود منابع مالی باعث شده تاکنون شاهد بهره‌برداری از این طرح نباشیم.

به گفته معاون محیط زیست استان کرمانشاه این سایت هم اکنون نزدیک به ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل و انجام کار‌های تاسیسات نیازمند سه تا چهار میلیارد تومان اعتبار است.

بنا داریم تامین اعتبار برای این طرح را در سفر رئیس جمهور مطرح کنیم، امیدواریم با تامین اعتبار از این طریق، بتوانیم این پروژه را به نتیجه برسانیم.

این سایت در زیربنای نزدیک به ۱۲۰۰ مترمربع احداث شده و شامل بخش‌های مختلفی است و بخشی از این سایت به ساختمان مرکزی، کتابخانه، مرکز اسناد و ... اختصاص دارد و در بخش دیگری دوربین‌هایی در نظر گرفته می‌شود که به سیستم‌های آنلاین مراکز تحقیقاتی وصل بوده و می‌توان از اطلاعات آن‌ها برای فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی استفاده کرد.

سایت پرنده نگری تالاب هشیلان کاربرد علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و اکوتوریسم دارد.

این سایت محلی برای رصد انواع پرندگان بومی و مهاجر، چرخه زندگی و شیوه زادآوری و جوجه ریزی آن‌ها خواهد بود، البته کاربری این سایت فقط به پرندگان محدود نیست و می‌توان سایر گونه‌های حیات وحش موجود در این منطقه را رصد کرد.

غنای تنوع زیستی خصوصا برای پرندگان در این منطقه قابل توجه است، بگونه‌ای که حتی می‌توان گفت استان‌های غرب کشور و از جمله منطقه ما به اندازه کل غاره اروپا در بخش پرندگان تنوع زیستی دارند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.