رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه با اشاره به خطر خشک شدن تالاب هشیلان، از پیگیری برای اختصاص حق آبه از سد گاوشان به این تالاب خبر داد.

محمدحسین فلاحتی با بیان اینکه خشکسالی‌های امسال باز هم تالاب هشیلان را تحت تاثیر قرار داده، گفت : به دلیل کاهش نزولات آسمانی، دبی سراب تغذیه کننده تالاب هشیلان کاهش یافته و امسال هم خطر خشک شدن این تالاب وجود دارد.

به گفته رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه مکاتبات متعدد برای اختصاص حق آبه به تالاب هشیلان انجام شده و امیدواریم با اختصاص این حق آبه، امسال شاهد خشک شدن این تالاب نباشیم.

تلاش می‌کنیم آبی که اکنون در تالاب هشیلان وجود دارد را تا مرداد ماه حفظ کنیم و پس از آن بتوانیم از حق آبه سد گاوشان برای این تالاب استفاده کنیم. تمام این تلاش‌ها برای حفظ حیات گونه‌های گیاهی و جانوری این تالاب است.

 یکی دیگر از اقداماتی که برای جلوگیری از خشک شدن تالاب هشیلان ضروری است مقابله با چاه‌های غیرمجاز حاشیه تالاب است که در این زمینه اقداماتی با همکاری فرمانداری در دست انجام است.

تالاب هشیلان سال‌های ۱۳۸۷ و ۱۳۹۴ دچار خشکی کامل شد و حتی یکبار شاهد وقوع حریق در این تالاب بودیم که حیات گونه‌های گیاهی و جانوری را تحت تاثیر قرار داد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.