معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری کرمانشاه گفت : مراکز خرید و فروش پرندگان، ازجمله نقاط بحرانی در کنترل بیماری‌های طیور است و تمامی آنان کنترل می‌شوند.

برومند نامداری گفت : از جمله نقاط بحرانی در کنترل بیماری‌های طیور، مراکز خرید و فروش و نگهداری پرندگان محلی و زینتی است.

به گفته معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری کرمانشاه به دلیل نگهداری توامان پرندگان با حساسیت‌های مختلف و مجاورت آن‌ها با محیط‌های شهری می‌تواند مشکلاتی در این زمینه ایجاد نماید.

با پیگیری و اجرای ضوابط و مقررات بهداشتی تلاش می‌شود از احتمال بروز مشکلات بهداشتی و بیماری‌های خطرناک مشترک بین انسان و دام که از پرندگان و حیوانات خانگی امکان انتقال به انسان را دارد جلوگیری به عمل آید.

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یکی از بیماری‌های خطرناک پرندگان است که به عنوان بیماری مشترک میان انسـان و حیـوان شـناخته شده و مبارزه با آن در دنیا بسیار مورد توجه قرار گرفته است این بازدید از تمامی پرنده فروشی‌های سطح شهر صورت گرفت و علاوه بر بازدید به پرنده فروشی‌ها در مورد علائم بیماری آنفلوآنزای فوق حاد و همچنین روش مواجه با این بیماری تذکرات لازم داده شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.