فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت : در دولت جدید اتفاقات خوبی برای حفاظت از آثار تاریخی و تقویت یگان حفاظت در دستورکار قرار گرفته است.

حسن مهری در سفر به استان کرمانشاه گفت : در دولت جدید اتفاقات خوبی افتاده که اثرات آن به زودی به بار می‌نشیند.

به گفته فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشکلات در همه استان‌ها مشابه هست و به غیر از چند استان در همه کشور مشکل توزیع نیرو داریم. کمبود خودرو هم یکی دیگر از مشکلات عمده یگان حفاظت در سطح کشور است.

یگان حفاظت اعتبار و امکانات خاصی در اختیار ندارد، به دنبال تخصیص اعتبارات ملی برای یگان حفاظت هستیم.

با حمایت‌های وزیر میراث فرهنگی برای اولین بار در تاریخ یگان حفاظت همایش سراسری فرماندهان یگان حفاظت در کشور برگزار شد و یک هویت به یگان حفاظت داده شد که نشان از توجه ویژه ایشان به این مسأله است.

تفاهم‌نامه همکاری با نیروی انتظامی اما شده این اتفاق ظرفیت مناسبی برای ایجاد امنیت و حفاظت از آثار تاریخی برای استان‌ها فراهم کرده است.

 تقویت مشارکت اجتماعی به‌عنوان یکی از موضوعات مهم در دستورکار ماست و در حال بروز رسانی دستور العمل‌ها در این حوزه هستیم.

در کشور به دنبال راه‌اندازی یک تلفن سه شماره‌ای برای اطلاع‌رسانی جرایم علیه میراث‌فرهنگی هستیم.

برای بهبود شرایط خودرویی به دنبال تامین اعتبار ۱۰۰ دستگاه خودرو برای یگان حفاظت هستیم، همچنین با پیگیری‌های شخص وزیر درخواست مجوز استخدام هزار نفر در یگان حفاظت میراث‌فرهنگی در طول پنج سال برای سازمان امور اداری استخدامی ارسال شده است.

در همه جای کشور علاقه‌مندان به آثار تاریخی وجود دارند و این آثار اقتدار کشور را نشان می‌دهد، ما ضابط قوه قضائیه هستیم و با تعامل بین یگان و دستگاه قضا می‌توان از این ظرفیت برای برخورد با متخلفان استفاده کرد.

پیشگیری از وقوع جرم از اهمیت زیادی برخوردار است، یک ظرفیت قانونی جدید در کشور ایجاد شده که برای اولین بار دو جلسه شورای تأمین در استان‌ها به میراث‌فرهنگی اختصاص یابد.

استفاده از ظرفیت اعتبارات سفر ریاست جمهوری فرصت مناسبی برای جبران بخشی از مشکلات یگان حفاظت است استان‌ها می‌توانند از این فرصت بیشترین بهره را ببرند.

کرمانشاه جزو استان‌های اول در حمایت از یگان حفاظت است و این اقدامات سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی قابل تقدیر است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.