براساس بخشنامه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم دانشگاه ها تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ فرصت دارند گزارشی از اقدامات انجام‌شده خود را در خصوص تکالیف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ارائه کنند.

 رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در بخشنامه ای به رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دولتی، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری با اشاره به ارائه گزارش عملکرد موارد مرتبط با وزارت علوم و واحدهای تابعه در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی و همچنین پیرو مصوبات «ستاد اجرایی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وزارت علوم، اعلام کرد:

نظر به ضرورت تدوین و ارائه گزارش یادشده در خصوص تکالیف قانونی محوله بین نهادهای ذی‌ربط خواهشمند است دستور فرمائید گزارشی از اقدامات انجام‌شده در خصوص مواد دو، هفت، بیست و شش، سی و چهار، سی و پنج، سی و شش، و سی و نه و به‌ویژه ماده ۷ قانون صدر الذکر را به‌همراه تصاویری از بخشنامه‌ها و ابلاغ‌های صادره حداکثر تا تاریخ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ از طریق سایت صندوق رفاه، بخش ارتباط با مسئولین و کارشناسان، قسمت قانون حمایت از خانواده و جمعیت بارگذاری و به دبیرخانه ستاد صندوق رفاه دانشجویان ارسال فرمائید لازم به ذکر است مسئولیت عدم توجه به تکالیف قانونی مطابق ماده هفتاد و یک برعهده‌ی آن دانشگاه خواهد بود.

نخستین نشست اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با حضور مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان و نماینده تام الاختیار وزیر علوم تحقیقات و فناوری در ستاد ملی جمعیت و سایر اعضا کارگروه اجرایی اوایل خرداد در سالن اجتماعات صندوق رفاه دانشجویان برگزار شد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان در این نشست با اشاره به دستور ویژه وزیر علوم تحقیقات و فناوری در مورد اجرای طرح جهادی ساخت خوابگاه متاهلی گفت: طبق وظایف قانونی صندوق، تمرکز بر اجرای ۱۸ ماده از این قانون مخصوصاً مواد ۷ و ۸ است که ماده ۷ به بحث خوابگاه سازی پرداخته و ماده ۸ درباره دانشجویان متأهلی است که می‌خواهند برای خود مسکن استیجاری تهیه کنند.

وی گفت: در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر کمک هزینه اجاره یک خانه ۷۰ متری و در شهرهای کوچک کمک هزینه یک خانه ۱۰۰ متری است و صندوق رفاه دانشجویان مکلف است حداقل ۵۰ درصد این مبلغ را در صورتی که سازمان برنامه و بودجه، تخصیص لازم را در اختیار قرار دهد، به دانشجویان پرداخت کند.

گنجی گفت: فقط ۱۰ دانشگاه در کل کشور دارای خوابگاه متاهلی هستند، ۲ میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی و ۳ میلیارد یورو فاینانس برای ساخت و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی در بودجه سال ۱۴۰۱ و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برای این موضوع دیده شده است که امیدوارم هرچه زودتر در اختیار دانشگاه‌های کشور قرار گیرد.

وی گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده، اغلب دانشگاه‌ها با فقدان زمین برای خوابگاه سازی مواجه نیستند و در صورت اقدام به عمل دانشگاه‌ها از حمایت صندوق رفاه دانشجویان در چارچوب قوانین و مقررات برخوردار خواهند شد.

در ادامه این نشست دیگر اعضای کارگروه به بیان نظرات، پیشنهادات و اقدامات صورت گرفته در حوزه کاری خود پرداختند و ضمن مشخص شدن وظایف اعضای کارگروه، تمام اعضای کارگروه بر اهمیت برنامه ریزی و اجرایی کردن مصوبات نشست‌های تخصصی کارگروه برای رفاه حال بیشتر دانشجویان و تشویق آنان به تشکیل خانواده و فرزند آوری تاکید کردند و مقرر شد جلسه آتی در اواخر خرداد ماه با محوریت بررسی اقدامات بخش‌های مختلف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
به نظر من دخترای بدحجاب و اونایی که اهل دوست بازی بودن اصلا نباید شوهر کنن چون اعصاب و روان شوهراشون و بچه هاشونو به هم میریزن