در نخستین جشنواره ورزش‌های فوتچل یا فوتبال در شالیزار، والیچل یا والیبال در شالیزار، کشتی چل یا کشتی در شالیزار، لافندچل یا طناب کشی در شالیزار و چلنوردی یا دو در شالیزار به نمایش در آمد.

رئیس اداره ورزش و جوانان آستانه اشرفیه گفت: از سوم خرداد بمناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر مسابقات فوتچل و لافندچل در روستای کینچاه، چلنوردی در روستای دهشال، والیچل در روستای کیسم و کشتی چل در روستای لسکوکلایه برگزارشد و امروز اختتامیه این مسابقات در جشنواره ورزش‌های شالیزاری برگزار شد.

به گفته فاطمه قاسمی، هدف از برگزاری این جشنواره علاوه بر ایجاد نشاط اجتماعی و تجلیل از تلاش‌های شالیکاران معرفی این ورزش‌ها به مردم و ثبت کمیته ورزش‌های شالیزاری کشور در فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری است.

تقویم منظم و سالیانه برای برگزاری این مسابقات، معرفی این ورزش‌ها در سطح ۱۷ استان برنج کار کشور و اضافه کردن بازی‌های قدیمی و محلی شالیزاری از برنامه‌های آینده کمیته ورزش‌های شالیزاری خواهد بود.

در این جشنواره علاوه بر اجرای برنامه‌های فرهنگی و بومی و برپایی نمایشگاه محصولات صنایع دستی، از برگزیدگان مسابقات ورزش‌های شالیزاری هم تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.