به مناسبت دهه کرامت از اثر فاخر استاد مسعود نجابتی با موضوع حضرت شاهچراغ علیه‌السلام رونمایی شد.

این اثر گرافیکی به سفارش سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز تولید شده و با حضور رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، دبیر مجمع طراحان انقلاب اسلامی فارس بیت و استاد محمد روح‌الامین گرافیست برجسته کشوری در افتتاحیه کارگاه تخصصی تولید پوستر «چراغ شهر» رونمایی شد.

مصطفی مشفقیان در رونمایی از این اثر ارزشمند به سومین حرم اهل بیت (ع) بودن شیراز اشاره کرد و گفت: در ایام بزرگداشت، ولی نعمت ما شیرازی‌ها حضرت شاهچراغ علیه السلام، لازم است که اهتمام جدی به شناساندن و معرفی شخصیت حضرت وجود داشته باشد؛ چراکه مقام امین ولایت لقبی بزرگ و قابل تعظیم و تکریم است که نباید بیش از این مغفول بماند.

او با یادآوری اهمیت هنر در اشاعه فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی گفت: ویژگی‌های شخصیتی حضرت شاهچراغ علیه السلام و تأثیرات جدی این حضرت بر فرهنگ و تاریخ شیراز و ایران، شایسته تولید و انتشار آثار ارزشمند ملی و بین‌المللی است.

مشفقیان ضمن تشکر از اساتید و هنرمندان شرکت‌کننده در کارگاه چراغ شهر گفت: این کارگاه می‌تواند مبدا خوبی برای این حرکت مبارک و تولید آثار فاخر و تأثیرگذار و یک حرکت ادامه‌دار در تولید آثار ملی و بین‌المللی در سال‌های آتی نیز باشد.

گفتنی است یک نسخه از این اثر به آستان مقدس حضرت شاه‌چراغ علیه‌السلام اهدا شد.

 این کارگاه با حضور ۳۵ نفر از هنرمندان تجسمی کشور برگزار شد و آثار تولیدی این کارگاه در مناسبت‌های بزرگداشت و شهادت حضرت شاهچراغ علیه‌السلام در گالری و تبلیغات شهری استفاده خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار