چهارمحال و بختیاری سراسر مسرور از میلاد امام رئوف

در آستانه سالروز میلاد پرخیر و برکت حضرت امام رضا (ع)، چهارمحال و بختیاری، سراسر شادی و سرور شد.

اول تا یازدهم ماه ذی‌القعده یعنی از میلاد حضرت معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع) دهه کرامت نامیده شده است و ایام شادی و فرح ایرانیان است تا در سالروز تولد ولی‌نعمتان خود شکرگزار خداوند متعال باشند. از قدیم‌الایام، مجری مجالس دینی و مذهبی همواره مردم بودند که با عشق و ارادت خود پای کار می‌آمدند تا شعائر الله را گرامی بدارند.

این روزها حال و هوای معنوی شهرهای مختلف کشور با تجمعات «سلام فرمانده» دوباره احیا شده است؛ تا جایی که مورد تقدیر و تمجید مقام معظم رهبری هم قرار گرفت و ایشان فرمودند: «در این سرودی که این روزها درباره امام عصر و سلام به حضرت بقیه الله است، ببینید مردم چکار دارند می‌کنند. این‌ها دلیل رویگردانی مردم از دین است یا به عکس؟» این سرود نشان داد هنوز عشق و ارادت مردم به اهل بیت(ع) با دل و جان مردم عجین است.

مجالس جشن و شادی برای میلاد امام رضا(ع) از چند روز گذشته و با ورود کاروان "زیر سایه خورشید" در سراسر استان چهارمحال و بختیاری آغاز شده است.

همایش پیاده‌روی خانوادگی با عنوان امام رضایی‌ها هم صبح دیروز با حضور مردم و مسئولان در شهرکرد برگزار شد.

شرکت کنندگان در این همایش ورزشی و فرهنگی مسیر شهرک منظریه تا گلزار شهدای شهرکرد را پیاده‌روی کردند و سپس با حضور در گلزار شهدا علاوه بر تجدید میثاق و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، ولادت با سعادت امام رضا (ع) را گرامی داشتند.


بیشتر بخوانید


حضرت امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام) هشتمین امام شیعیان از سلاله پاک رسول خدا (ص) است که در یازدهم ذیقعده الحرام سال ۱۴۸ هجری در مدینه منوره متولد شدند و در آخر ماه صفر سال ۲۰۳ هجری قمری در سن ۵۵ سالگی و در پی توطئه مأمون خلیفه ملعون عباسی در خراسان به شهادت رسیدند. پدر گرامی امام رضا (ع)، حضرت امام موسی بن جعفر (ع) امام هفتم شیعیان و مادر ارجمندشان نجمه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.