به گفته نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی جاده ارتباطی منطقه پهنوک در شهرستان بهمئی پیشرفت ۳۰ درصدی دارد.

حجت الاسلام سید محمد موحد در حاشیه بازدید و بررسی مشکلات مناطق بخش ممبی و رودتلخِ بهمئی و پیگیری روند اجرای طرح‌های عمرانی این مناطق به ویژه جاده ارتباطی منطقه سخت گذر و کوهستانی پهنوک در این شهرستان گفت: این جاده کوهستانی و سخت گذر به طول ۹ کیلومتر و در مرحله اول با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری در حال اجراست.

او می گوید: اجرای این طرح بزرگ با هدف تامین رفاه حال روستاییان و عشایر، ارائه خدمات مطلوب، تسهیل تردد وسایل نقلیه، خدمات رسانی به مناطق محروم و جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان انجام می‌شود.

به گفته موحد، این طرح تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت کاری دارد که با تکمیل آن تقویت زیرساخت‌ها و وضعیت رفاهی و دسترسی مردم منطقه پهنوک به امکانات اولیه زندگی میسر خواهد شد.

فرماندار بهمئی هم به ساخت، تسطیح، ترمیم و ایمن سازی مسیر و محور ارتباطی منطقه سخت گذر و کوهستانی پهنوک در بهمئی اشاره کرد و می گوید: هم‌اکنون کار بازگشایی و تسطیح این جاده به خوبی در حال انجام است و تمامی مراحل اجرای این طرح به صورت روزانه به وسیله کارشناسان و بازرسان مورد نظارت قرار می‌گیرد.

علی محمدی با اشاره به اینکه، پیش از این و در سال‌های گذشته، برخی از اهالی این روستا‌ها با توجه به نبود محور مواصلاتی و راه مناسب، به شهر‌ها و مناطق دیگر کوچ کردند، گفت: رونق اقتصادی روستاها، اشتغالزایی و پیشگیری از مهاجرت از موضوعاتی است که در دستور کار دولت قرار دارد.

منطقه پَهنوک با ۱۵۰ خانوار و ۷۰۰ تن جمعیت در فاصله ۸۰ کیلومتری شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی قراردارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.