تکمیل طرح‌های نیمه تمام عمرانی و اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی مهمترین رهاورد‌ سفر رئیس بنیاد مستعضفان برای مردم لنده بود.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و رئیس بنیاد علوی کشور به همراه استاندار و نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام ولنده در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کل استانی و مدیرانی شهرستانی به منظور بررسی آخرین وضعیت طرح‌های در دست اجرا و احداثی این نهاد به لنده سفر کردند. 

فرماندار لنده در جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: تکمیل جاده ارتباطی لنده ـ تراب، بازگشایی و بهسازی راه ارتباطی لنده ـ لیکک از مهمترین طرح هایی است که بهره برداری از آنها همت مسئولان را می طلبد.

دانش به ضرورت توسعه بخش کشاورزی در این شهرستان اشاره کرد و می گوید: در حالی که رودخانه خروشان مارون از این شهرستان می گذرد ولی استفاده مطلوبی از این رودخانه در حوزه کشاورزی و باغداری نمی شود. 

به گفته فرماندار لنده، این شهرستان از منابع عظیم گچ نیز برخوردار است که می توان با راه اندازی صنایع تبدیلی در این بخش علاوه بر افزایش تولید و نیازهای مردم این شهرستان و شهرستان های همجوار، اشتغالزایی مطلوبی ایجاد کرد. 

او می گوید: توجه به فضای سبز شهری، ایجاد پارک های تفریحی و توسعه زیرساخت‌های های شهری در شهر لنده نیازمند توجه ویژه است. 

حجت الاسلام سید محمد موحد، نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: در کنار خدمات دولت های مختلف در این شهرستان دو بنیاد مستضعفان و علوی نیز در سالهای اخیر اقدامات ارزنده ای برای توسعه و رفع محرومیت در این شهرستان انجام دادند.  

او با بیان اینکه شرایط زندگی در منطقه طسوج در سرفاریاب از توابع شهرستان چرام واقعا بحرانی است و امسال به دلیل وقوع سیلات خسارت های زیادی به مردم این منطقه وارد شد، می گوید: وضعیت زندگی مردم مناطق پهنوک،رودتلخ از توابع شهرستان بهمئی و دلی مهرجان و دلی خیارکار در بخش موگرمون شهرستان لنده به دلیل نبود زیرساخت هایی مانند برق، جاده و آب شرب مطلوب نیست و از بنیاد مستضعفان انتظار می رود به این مناطق به صورت ویژه توجه کند.


علی نیکبخت مدیر آبادانی و پیشرفت بنیادعلوی در شهرستان لنده گفت: بیش از ۴۰ میلیارد تومان برای راه ارتباطی لنده به تراب ، ۷ میلیارد تومان برای دشت بن و ۶۴ میلیاردتومان در حوزه اشتغال شهرستان لنده تامین شده است.

او با بیان اینکه آبرسانی به ۵۰۰هکتار زمین کشاورزی، بهسازی و تجهیز مدارس و مساجد، اجرای طرح هادی و راه ارتباطی در ۹ روستا از مهمترین طرح های این بنیاد در شهرستان لنده است، می گوید: ۱۵۲میلیارد تومان تعهد بنیاد علوی برای تکمیل طرح ها در این شهرستان است .

به گفته معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، هزینه یک کیلومتر جاده در استان خوزستان ۴ میلیارد تومان است ولی همین مقدار جاده در کهگیلویه و بویراحمد به دلیل بافت جغرافیایی و کوهستانی بودن نیازمند پانزده میلیارد تومان اعتبار است.  

حاجی زاده می گوید: عمق محرومیت در شهرستان لنده و برخی دیگر از شهرستان های استان زیاد است و رفع محرومیت از چهره این مناطق، نیازمند کار جهادی مسئولان و توجه ویژه بنیاد علوی و بنیاد مستعضفان و سایر دستگاه های اجرایی است. 

حجت الاسلام محمودی اصل، امام جمعه شهرستان لنده نیز گفت: ساخت خانه‌های عالم و ساختمان نیروی انتظامی این شهرستان نیازمند حمایت ویژه است که امیدواریم در این حوزه شاهد کمک‌های خوبی باشیم.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور نیز در این نشست گفت: میزان برآورد مالی یک طرح، در مبدا مشخص می‌شود که سهم این بنیاد و دولت مشارکتی است.

سید پرویز فتاح می گوید: باتوجه به وعده مسئولان قبلی، بنیاد مستضعفان یک دستگاه آمبولانس با تجهیزات برای مرکز بستر درمانی شهرستان لنده اهدا می کند. 

به گفته رئیس بنیاد مستضعفان کشور، در حوزه راه‌های روستایی و بهداشت و درمان و بحث کمک به کمیته امداد و شهرداری کمک‌های مطلوبی در نظر گرفته می شود.

او با بیان اینکه سهم آورده بنیاد مستضعفان و دستگاه‌های دولتی باید مشارکتی باشد می گوید: مشکلات آموزش و پرورش و مشکل آب شرب شهر لنده با همکاری بنیاد علوی برطرف می شود. 

فتاح گفت: فلسفه کار و حضور بنیاد مستضعفان در کشور با رویکرد بنگاه درآمدزایی است که با تشکیل بنیاد علوی برای رفع محرومیت‌ها کار‌های مشارکتی را انجام می‌دهد.

او می گوید: سود حاصل از کار‌های اقتصادی بنیاد مستضعفان را در قالب طرح محرومیت زدایی بنیاد علوی هزینه می‌کنیم .

به گفته رئیس بنیاد مستضعفان کشور، تمام طرح‌های نیمه تمامی که بنیادعلوی در این شهرستان آغاز کرده است باید تکمیل شود و تعهدات جدید نیز نپذیرد.

فتاح گفت: مبلغ ۵۰ میلیارد تومان در این سفر برای رفع محرومیت‌های لنده اختصاص داده می شود. 

او با اشاره به اینکه در حوزه ساخت خانه عالم نیز کمک‌ می کنیم، می گوید: ۴۷۰ سهمیه واحد مسکونی برای بهزیستی و کمیته امداد اختصاص داده شد که امیدواریم هر چه سریع تر اجرایی شود.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور گفت: بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته شد که سهم شهرستان لنده به طور ویژه در نظر گرفته خواهد شد.

به گفته فتاح، بیش از ۵ هزار بسته معیشتی برای مردم شهرستان لنده،۵ هزار بسته برای مردم قلعه رئیسی و دیشموک  و بیش از ۲۰ هزار بسته معیشتی برای سایر مناطق استان در نظر گرفته شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.