آقا زاده حبشی در سفر به تفرش گفت: قرار بر این است که ۵ میلیارد تومان به اعتبار امسال آبرسانی هفتیان به تفرش اضافه شود.

به منظور جلوگیری از تنش آبی در تابستان نشست بررسی مشکلات آبرسانی هفتیان به تفرش با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی در سالن جلسات فرمانداری تفرش برگزار شد.

مجید آقا زاده حبشی معاون مهندسی آب و فاضلاب کشور در این جلسه در باره طرح آبرسانی هفتیان به تفرش مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

بازدید میدانی از طرح آبرسانی هفتیان به تفرش داشتیم، این طرح جزو طرح‌های ویژه وزارت نیرواست وحدود ۷۰ درصد کار پیشرفته است و ۱۳۶ میلیارد تومان را برای سال ۱۴۰۱ پیش بینی کردیم.

مقرر شد ۵ میلیارد تومان به اعتبار امسال پروژه اضافه شده و انشعاب‌ها خریداری شود و کنتور‌ها داخل ایستگاه‌های پمپاژ تحویل داده شوند.

رقمی که از سال ۱۴۰۰ از سایر استان‌ها باقی مانده به این طرح‌ها تزریق می‌شود و اگر خط برق جواب نداد از محل اضطراری ژنراتور خریداری شده و یا اجاره توسط مدیر کل آبفا استان مرکزی تهیه شود.


در این جلسه مصوب شد هر دو مخزن روستا‌های جفتان و فَرک تا دو هفته آینده وارد مدار شده و برای شیر‌های آب در محل ایستگاه‌ها باید نگهبان گذاشته شود.

نصب یک ترانس ژنراتور در جفتان به منظور انتقال آب از جفتان به روستای قزلجه از دیگر مصوبات این نشست بود و نیز مصوب شد پمپ جفتان وارد مسیر شود.

محمد رضا رضایی سرپرست فرمانداری تفرش در این جلسه گفت: با توجه به کم آبی امسال به حل مشکل آبرسانی تفرش و تکمیل پروژه هفتیان نیازمندیم.

رضایی خواستار وارد شدن یکی از ۵ پمپ اصلی به مدار شد تا ۷۵ لیتر بر ثانیه انتقال آب به شهرستان منتقل شود با توجه به اینکه به علت کمبود برق فقط توان وارد کردن ۳۰ لیتر در ثانیه انتقال آب در حال حاضر وجود دارد.

بیاتی نماینده مردم تفرش آشتیان و فراهان در مجلس هم گفت: بر اساس اعتبار سال۱۴۰۱ نیاز به ۳۵۰ میلیارد تومان است و مشکل فنی و اجرایی نداریم بلکه فقط بحث کمبود اعتبار مشکل جدی و اصلی‌ترین موضوع تعیین اعتبار است.

طرح آبرسانی هفتیان به تفرش ۱۵۰ لیتر برثانیه است که ۱۰۰ لیتر برای تفرش و ۵۰ لیتر آن برای روستا‌های در مسیر است.

ابتدای آبانماه سال گذشته طرح اضطراری و موقت آبرسانی هفتیان به تفرش با حجم ۳۵ لیتر بر ثانیه به بهره برداری رسید که با اجرای طرح اصلی این میزان به طرح ۱۰۰ لیتر بر ثانیه خواهد رسید.

برای تکمیل طرح آبرسانی هفتیان نیاز به ۸۰ میلیارد تومان بودجه است که در صورت نبود بودجه هزینه آن به ۱۶۰ میلیارد تومان می‌رسد.

سال گذشته آبرسانی بهینه به ۱۲ روستای مسیر انجام شده و ۱۴ روستا باقی مانده اند و در حال حاضر آب روستای محمد آباد مشکل تامین برق دستگاه پمپاژ دارد و در قسمت کوهپناه که امکان زدن چاه میسر نیست مشکل کمبود آب وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.