دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جلفا دستور تعطیلی و توقف فعالیت مجتمع تفریحی گردشگری آسیاب خرابه شهرستان جلفا را صادر کرد.

آقای یوسف احمدی  گفت: به منظور پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار و بروز خسارات احتمالی جانی و مالی و در راستای حمایت از حقوق عامه، خدمات رسانی به گردشگران و مسافرین این مجتمع تا استحکام بخشی به نقاط حادثه خیز و رفع خطرات احتمالی با جلب نظر کارشناسان مربوطه، متوقف و از هرگونه فعالیت در این مکان گردشگری جلو گیری خواهد شد.

حجم مسافرین و گردشگران خصوصاً در ایام تعطیل سال و این که در صورت بروز هرگونه حادثه و فرونشت در قسمت‌های این مکان شاهد بروز فاجعه انسانی و تلفات جبران ناپذیری خواهیم بود.

متاسفانه با وجود پیگیری‌های قبلی توفیق چندانی در این زمینه نداشته‌ایم لذا به ناچار فعالیت این مجموعه تعلیق شد تا پس از تحکیم نقاط حادثه خیز و رفع مخاطرات احتمالی مجدداً مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وجود جاذبه خاص طبیعی این محل و ظرفیت بالای جذب گردشگر متاسفانه متولی قانونی محل، هنوز به طور مشخص تعیین نشده است بنابراین تعیین متولی قانونی محل و ایمن سازی این مجموعه را از ضروریات است.

دستگاه قضایی مقتدرانه از هرگونه اقدام در جهت تأمین امنیت جانی مردم فروگذار نخواهد بود و این موضوع نیز با اهتمام جدی در حال پیگیری می‌باشد.

از زحمات بخشداران سابق و فعلی، نیروی هنگ مرزی جلفا و مردم شریف که با صبر و بردباری، متابعت از قانون و اطلاع رسانی به موقع مسئولین را در زمینه یاری کردند تقدیر و تشکر کرد.

با توجه به شرایط خاص و تغییرات به وجود آمده در آسیاب خرابه و رانش قسمت‌هایی از ضلع غربی آن در اقدامی تحسین برانگیز با دستور دادستان عمومی وانقلاب شهرستان جلفا فعالیت این مجموعه تفریحی به حالت تعلیق در آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.