در نمایشگاه بین المللی «بهار نو» جدیدترین تولیدات ایران و افغانستان در قالب ۳۰۰ غرفه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

همزمان با هفته صنعت در کشور، نمایشگاهی زیر نام بهارنو در کابل برگزار شد.

این نمایشگاه که در تالار لویه جرگه افتتاح شد؛ علاوه‌بر بازرگانان داخلی، شماری از سرمایگذاران کشورهای منطقه و همسایه از جمله ایران نیز در آن، محصولات شان را به نمایش گذاشتند.

یکی از خانم های سرمایه گذار که به گفته خودش سالهاست در عرصه تجارت مشغول به کار است برگزاری چنین نمایشگاه ها را فرصتی برای رونق تولیدات داخلی و محصولات وطنی در کشور می‌داند.

سرمایه گذاران ایرانی نیز که در این نمایشگاه، محصولات کشورشان را برای علاقمندان به نمایش گذاشته اند، از مقامات ایرانی می‌خواهند، تا زمینه سرمایه‌گذاری را برای بازرگانان ایرانی در افغانستان مهیا سازند.

کشور ایران که یکی از شرکای تجاری افغانستان به شمار می‌رود در این نمایشگاه سهم فعال دارد.

شیرزادی، رایزن اقتصادی سفارت ایران در کابل که در این‌ نمایشگاه شرکت کرده، میگوید مثل همیشه در کنار افغانستان می‌ماند و کشورش آماده است تا در بخش های مختلف از جمله: بهداشت، آموزش و تجارت در افغانستان سرمایه گذاری کند.

عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان نیز گفت: هر بازرگانان می‌تواند تا ۳۰۰ میلیون دالر در بخش‌های مختلف بویژه معادن، در داخل کشور سرمایگذاری کند.

به گفته برگزار کنندگان، این نمایشگاه به هدف بیرون رفت کشور از نابسامانی های اقتصادی و رونق محصولات و تولیدات داخلی برگزار شده است.

در نمایشگاه بهار نو، ۳۰۰ غرفه از تولیدات و محصولات گوناگون به نمایش گذاشته و برای ۳ روز به روی علاقه‌مندان باز است.

برچسب ها: ایران ، افغانستان ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار