وزارت امور خارجه روسیه ۶۱ آمریکایی دیگر را تحریم کرد

وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به تحریم‌های جدید علیه این کشور ۶۱ آمریکایی دیگر را به لیست تحریم‌ها افزود.

وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای ضمن انتقاد شدید از تحریم‌های جدید آمریکا و اروپا علیه این کشور اعلام کرد مسکو به تلافی این تحریم‌های ضد انسانی، ده‌ها تن از مقامات رسمی، شخصیت‌های حقیقی و حقوقی آمریکایی را تحریم کرده است.

این وزارتخانه در فهرست جدید خود ۶۱ شهروند آمریکایی از جمله روسای شرکت‌های فعال در تولید تسلیحات نظامی-صنعتی، مدیران ارشد رسانه‌ای، شرکت‌های هواپیماسازی و کشتی‌سازی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد. این افراد به صورت نامحدود از ورود به خاک روسیه منع شده اند.

همچنین مقامات وزارت امور خارجه آمریکا که در حملات سایبری «بدخواهانه» علیه روسیه دخالت دارند، در فهرست جدید تحریم‌های روسیه علیه واشنگتن قرار گرفتند.

دیروز دیمیتری مدودف تاکید کرد که به دلیل تشدید تحریم ها علیه مسکو، اتحادیه اروپا برای یافتن منبع نفتی جایگزین با کیفیت مشابه با انرژی روسیه، مبارزه خواهد کرد. چندی پیش نیز معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه اعلام کرد در صورتی که موشک‌هایی که آمریکا در اختیار اوکراین قرار می‌دهد به خاک روسیه اصابت کند مسکو راهی جز هدف قرار دادن مراکز تصمیم گیری در اوکراین نخواهد داشت.

ولادیمیر پوتین اندکی پیش از آن نیز با هشدار نسبت به پیامد‌های تحریم‌های روسیه که به این کشور و همچنین به اقتصاد جهانی آسیب وارد می‌کند، تأکید کرد که هر کشوری که سعی کند روسیه را منزوی کند، در ابتدا به خود آسیب می‌زند. در حال حاضر نزدیک به ۴ ماه از حمله روسیه به اوکراین می‌گذرد و کشور‌های غربی و در رأس آن‌ها آمریکا در تلاشند تا با اعمال تحریم‌های مختلف علیه روسیه بر این کشور فشاور وارد آورند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار