مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: عملیات برداشت گندم از مزارع منطقه مغان آغاز شده است.

علی نوبخت گفت: هیچ مشکلی در راه‌اندازی و فعالیت مراکز خرید گندم در سطح استان وجود ندارد و ما به تناسب گستردگی و پراکنش تولید این محصول، ۴۴ مرکز را برای خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان تدارک دیدیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل می گوید: کار خرید گندم از ۱۵ خردادماه با مساعد شدن شرایط جوی در شمال استان آغاز شده و ما تا پایان شهریور فرآیند خرید محصولات تضمینی را با اولویت گندم انجام می‌دهیم.

به گفته او، از ابتدای امسال با خرید ۱۳ هزار تن محصول کشاورزان که از پارسال بر جا مانده بود، ما سعی کردیم تا این محصولات را وارد چرخه مصرف کرده و تحویل کارخانه‌های آرد بدهیم.

نوبخت حمل و جابجایی هرگونه گندم را بدون مجوز تابع قانون قاچاق اعلام کرد و گفت: چنانچه این حمل و جابجایی بین ۲ شهرستان نیز بدون مجوز انجام شود، قاچاق محسوب خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل می گوید: تولیدکنندگان گندم باید در صورت نگهداری محصول و یا فروش آن به سایر افراد باید اطلاعات آن را در سامانه جامع انبارها ثبت و مجوزهای لازم را دریافت کنند.

به گفته نوبخت، اگر حمل و نقل بدون مجوز حتی بین شهرستان و یا استان به استان دیگر باشد، قاچاق محسوب شده و با متخلفان نیز برخورد خواهد شد.

او می گوید: ما تلاش می‌کنیم تا در صورت درخواست متقاضیان در قالب سامانه بررسی لازم را انجام داده و صدور مجوز را برای متقاضیان حمل گندم انجام دهیم تا مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: باید در این خرید و فروش منشأ و یا مبدأ خرید محصول و مقصد آن مشخص شده و تلاش برای عرضه محصول با کیفیت مناسب باشد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.