معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: برداشت گندم از مزارع دیم و آبی منطقه مغان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد شهریار، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال در سطح ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اردبیل محصول گندم کشت شده و برداشت این محصول از مزارع دیم و آبی شمال استان اردبیل در شهرستان‌ بیله‌سوار آغاز شده است.

او افزود: برداشت محصول از مزارع دیم شهرستان‌های پارس‎آباد، اصلاندوز و گرمی مغان و نیز مزارع مناطق سردسیری استان نیز به تدریج آغاز می شود.

شهریار تصریح کرد: همزمان با آغاز برداشت محصول، عملیات خرید تضمینی محصول برداشت شده گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان اردبیل نیز نیز در ۴۴ مرکز خرید شروع شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: برای برداشت محصول گندم در استان یکهزار و ۴۵۰ دستگاه کمباین دارای تاییدیه فنی مجاز آماده سازی شده است.

او با اشاره به پیش بینی تولید ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل در سال زراعی جاری افزود: این میزان برداشت حدود ۲۰۰ هزار تن کمتر از میزان پیش بینی شده تولید این محصول است.

شهریار در ادامه از پیش بینی خرید ۲۵۰ هزار تن محصول گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان اردبیل در سال زراعی جاری خبر داد و بیان کرد: برداشت محصول گندم از مزارعی آغاز شده که در پی خشکسالی کم سابقه به شکل جدی دچار خسارت شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.