آغاز برداشت گندم در شهرستان اردبیل

مدیر جهاد کشاورزی اردبیل از برداشت گندم از سطح ۳۶ هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی حسین احدی عالی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت: از این سطح ۱۸ هزار و ۱۰۰ هکتار شامل گندم آبی و ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح کاشت گندم دیم می‌باشد.

او افزود: با توجه به وقوع بحران کم‌آبی و خشکسالی امسال کاهش تولید گندم را نسبت به سال گذشته شاهد بودیم و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۷۰ هزار تن محصول گندم از مزارع این شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل ارقام تحت کشت گندم در مزارع این شهرستان را شامل ارقام پیشگام، میهن و سای سونز و کاسگوژن از ارقام آبی و آذر ۲، سرداری و رصد از ارقام دیم ذکر کرد.

احدی عالی ادامه داد: روند برداشت این محصول همچنان ادامه دارد و انتظار می‌رود تا اواسط مردادماه برداشت گندم در مزارع این شهرستان به اتمام برسد.

او افزود: در حال حاضر پنج مرکز فعال خرید گندم شامل مراکز خرید آق‌بلاغ رستم خان، تعاونی هیر، کارخانه آرد سامیان، تعاونی نیار و آرد سعید در این شهرستان آماده خرید گندم تحویلی کشاورزان بر اساس قیمت خرید تضمینی ابلاغی ۵۰ هزار ریال برای هر کیلوگرم محصول گندم می‌باشند و کشاورزان می‌توانند با هماهنگی مسئولان خرید نسبت به تحویل محصول تولیدی خود اقدام کرده و قبل از تحویل گندم از ثبت اطلاعات گندم تولیدی خود در سامانه پهنه‌بندی اطمینان حاصل کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل به کشاورزان توصیه کرد در راستای اصلاح الگوی کشت و مقابله با بحران کم‌آبی از کشت محصولات و ارقام پرتوقع از نظر مصرف آب نظیر رقم کاسگوژن در گندم خودداری کرده و جهت کشت از ارقام با عملکرد بالا و کم آب بر همانند ارقام پیشگام، میهن و سای سونز استفاده کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.