سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت : افت چشمگیر تعداد اعضای کانون پرورشی بواسطه کرونا را در استان شاهد هستیم.

محمد خیاط زنجانی گفت : هم اکنون تعداد اعضای ثابت مراکز کانون پرورشی استان به حدود یک دهم دوران قبل از شیوع بیماری کرونا رسیده است.

به گفته سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه هم اکنون حدود پنج هزار کودک و نوجوان در استان کرمانشاه در عضویت کانون پرورشی هستند، درحالیکه قبل از شیوع کرونا این عدد حدود ۴۳ هزار نفر بود.

در تلاشیم تا ظرف مدت دو سال تعداد اعضای کانون پرورشی را به همان عدد قبلی ۴۳ هزار عضو افزایش دهیم.

به دنبال رشد کمی و کیفی برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان هستیم، در شرایط کنونی که به دلیل مشکلات اقتصادی سهم اقلام فرهنگی در سبد خرید خانواده‌ها کمرنگ شده، در تلاشیم تا هر طور شده رشد کمی و کیفی برنامه‌های کانون پرورشی را داشته باشیم.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دنبال ایجاد عدالت تربیتی با در نظر گرفتن امکانات و زیرساخت‌های لازم است، سعی می‌کنیم با برنامه‌ریزی مناسب برای کودکان و نوجوانان مناطق دورافتاده و حاشیه‌نشین هم برنامه داشته باشیم.

در تلاشیم تا کانون پرورش فکری را به مساجد متصل کرده و از این طریق فرصت‌های کودکان و نوجوانان را برای استفاده از امکانات کانون پرورشی بیشتر کنیم.

تلاش می‌کنیم حضور کودکان و نوجوانان با اولویت نوجوانان را در مراکز کانون پرورشی پررنگ کنیم.

هم اکنون ۳۵ مرکز ثابت، دو مرکز سیار و یک مرکز پستی در استان فعال است. ضمن اینکه یک مرکز دیگر نیز در دست راه اندازی است که به زودی به جمع مراکز فعال کانون پرورشی در استان اضافه خواهد شد.

در هر مرکز کانون پرورشی در استان بیش از پنج هزار جلد کتاب کودک و نوجوان موجود است.

سعی می‌کنیم مجمع خیرین را در این زمینه پای کار بیاوریم.

در تلاشیم تا نمایشگاه ملی اسباب بازی را در کرمانشاه برگزار کنیم که در این خصوص پیگیر برگزاری آن در سطح منطقه غرب کشور در محل نمایشگاه بین المللی کرمانشاه هستیم.

حضور مدیران و مسئولان امروز که در دوران کودکی و نوجوانی عضو مراکز کانون پرورشی بوده اند در این مراکز هم به افزایش حضور کودکان و نوجوان در مراکز کانون پرورشی منجر می‌شود و هم می‌تواند زمینه ساز الگوی گیری کودکان و نوجوانان از افراد موفق شود.

با توجه به دسترسی ۹۱ درصدی دانش‌آموزان به شبکه شاد این کانال خواهد توانست زمینه‌های استفاده بیشتر کودکان و نوجوانان از برنامه‌های کانون پرورشی را فراهم کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.