رئیس جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ گفت: انقلاب اسلامی و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب به ملت ایران و روحانیت عزت بخشید همانگونه که امام راحل بخشید و هویت و عزت اسلامی را به مسلمانان جهان برگرداند.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در دومین نشست عمومی روحانیون و طلاب استان فارس که همزمان با بزرگداشت دهه کرامت، رحلت امام خمینی و قیام ۱۵ خرداد در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: هر پدیده‌ای در عالم رخ می‌دهد بدون علت و ریشه نیست و قیام ۱۵ خرداد نیز بی علت نبوده است.

او گفت:  دین ستیزی، بدعت گذاری‌ها، اقدامات متضاد دین، حذف اسلام و حذف قسم خوردن به قرآن توسط رژیم پهلوی از علل پیدایش قیام خونین ۱۵ خرداد بود، افزود: امام خمینی (ره) با سخنرانی‌های آتشین خود جلوی این رفتار‌ها قیام کرد و مردم و روحانیت نیز به صحنه آمدند و پس از ۱۴ سال نتیجه اش به ثمر نشستن انقلابی بود.

حسینی بوشهری گفت: قیام ۱۵ خرداد در سال ۴۲ دستاورد‌هایی نیز به همراه داشت، در همان سال ۴۲ و پس از قیام ۱۵ خرداد، چهره امام، مرجعیت و مذهب به عنوان الگوی مبارزه شناخته شد و پیوند بین روحانیون و مردم به خصوص دانشجویان تبلور پیدا کرد و از طرفی دیگر نقاب از چهره رژیم طاغوت برداشته شد.

آیت الله حسینی بوشهری به نگرانی‌های ایجاد شده در پی رحلت امام در جامعه اشاره و گفت: مجلس خبرگان رهبری پس از رحلت امام راحل کارنامه زرینی از خود به جا گذاشت و بدون معطلی، مجتهدی زمان شناس، عالم و بزرگ حضرت آیت الله خامنه‌ای را به مردم معرفی کرد و اکنون که ۳۳ سال می‌گذرد هر روز زوایا و ابعاد تازه‌ای از شخصیت روشن ایشان آشکار می‌شود.

او گفت: انقلاب اسلامی و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب؛ به ملت ایران و روحانیت عزت بخشید همانگونه که امام راحل بخشید و هویت و عزت اسلامی را به مسلمانان جهان برگرداند.

آیت الله حسینی بوشهری به انتظارات اکنون از روحانیت اشاره کرد و گفت: روحانیت امروز ۵ وظیفه کلیدی دارد و اولین مورد آن این است که روحانیت از تمام ظرفیت‌ها و فرصت‌ها در راستای تحصیل علم و دانش استفاده کند، دوم اینکه آنچه از دین آموخته ایم را باور کنیم و تسلیم آموزه‌های دینی باشیم و به مردم منتقل کنیم، سوم اینکه باید دین را هم از نظر گفتار و هم از نظر رفتاری دین تبلیغ کنیم، چهارم این است که در مقابل هجمه‌ها باید ایستاد، چون برخی از مسایل و مشکلات جامعه را به روحانیت ربط می‌دهند و پنجم این که، دشمن با تبلیغات خک به دنبال گرایش دادن نسل جوان به سمت بی بند و باری است که باید آن را فریاد زد.

تولیت آستان احمدی و محمدی نیز در این نشست گفت: ۱۵ خرداد به نوعی آغاز حرکت حوزه علمیه، مرجعیت شیعه و عالمان و استوانه‌های علم و تقوا در تاریخ سیاسی ایران است.

آیت الله کلانتریگفت: به برکت خون شهدای خرداد سال ۴۲ انقلاب اسلامی مسیر خود را به استواری طی کرد و در سال ۵۷ رژیم شاهنشاهی ۲۵۰۰ ساله با همراهی حوزه علمیه سرنگون شد و این انقلاب که حرکت آن از سال ۴۲ شروع شد، به بزرگترین انقلاب مردمی جهان تبدیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار