نیویورک تایمز در گزارشی درباره تکرار سناریوی جنگ سوریه در اوکراین که بدون هیچ راه حلی ادامه یافت، هشدار داد.

در حالی که بیش از ۱۰۰ روز از آغاز حمله روسیه به اوکراین می‌گذرد، نیویورک تایمز درباره تکرار سناریوی جنگ سوریه در اوکراین که بدون هیچ راه حلی ادامه یافت، هشدار داد.این روزنامه نوشت که بحران سوریه ۱۱ سال است که در میان چرخه جنگ، ویرانی و بن بست دیپلماتیک ادامه دارد.

کارشناسان بر این باورند که «جنگ سوریه به اوکراین کشیده شده است، همان تاکتیک جنگی سوریه و همان رنج، الان در اوکراین اتفاق می‌افتد. اتفاقی که در سوریه افتاد، تمرینی بود برای آنچه بعدا در اوکراین رخ داد.»

نیویورک تایمز در ادامه نوشت که از زمانی که روسیه به اوکراین حمله کرده است، مذاکرات دیپلماتیک بین مسکو و واشنگتن متوقف شده است. اما لیندا توماس گرینفیلد، نماینده آمریکا در سازمان ملل، با نادیده گرفتن تلاش‌های آمریکا برای دامن زدن به جنگ اوکراین، مدعی شد که تلاش می‌کند تا گفتگو‌ها را با دیپلمات‌های روسی در سازمان ملل از سر بگیرد تا کمک‌ها به سوریه ادامه یابد و اطمینان حاصل شود که مسکو از آن به عنوان ابزاری برای چانه زنی با سایر کشور‌ها در بحران اوکراین استفاده نمی‌کند.

اسفند سال گذشته بود که پس از افزایش تنش‌ها بین اوکراین و روسیه و دامن زدن غربی‌ها و آمریکا به این درگیری‌ها باعث شد تا سرانجام، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه فرمان حمله به اوکراین را صادر کند. از آن زمان تا کنون با وجود چندین دور از مذاکرات صلح بین طرف‌های درگیری، به دلیل کارشکنی غربی‌ها در این مذاکرات به توافقی برای آتش بس دست نیافته اند. پس از آغاز جنگ اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها که همواره مدعی حمایت از اوکراین بودند، ناگهان او را تنها گذاشتند.  

اکنون با گذشت ۱۰۰ روز از آغاز جنگ، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه روز جمعه بر ادامه عملیات نظامی ویژه این کشور علیه اوکراین تا دستیابی به تمام اهداف تعیین‌شده تاکید کرد و گفت که مسکو در طول ۱۰۰ روز عملیات نظامی خود در اوکراین به دستاورد‌های مشخصی دست یافته و تا رسیدن به همه اهداف به کار خود ادامه خواهد داد.

پیش از این نیز ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در سخنرانی ویدئویی خود در پارلمان لوکزامبورگ اعلام کرد که پس از گذشت نزدیک به ۱۰۰ روز از حمله روسیه به اوکراین، نیرو‌های روسیه ۲۰ درصد از خاک اوکراین را به کنترل خود در آورده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
7891
۱۸:۵۵ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
امریکا غول تبلیغات و روسیه غول عمل است. امریکا هر کجا موفقیتی بدست اورده با کمک برده هایش بدست اورده. ولی روسیه همیشه مردانه وارد میدان شده و پیروز از میدان بیرون امده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
چه مقایسه ی غلطی
آخرین اخبار