رییس اتاق تعاون آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ شرکت تعاونی در این استان به ثبت رسیده که از این تعداد، ۲ هزار و ۱۱۶ مورد فعال است.

باقر خلیلی در جلسه رسد توسعه و شکوفایی تعاونی‌های این استان گفت: از کل این شرکت‌ها، بیش از سه هزار تعاونی در آذربایجان‌غربی وضعیت مشخصی ندارند که در همین راستا کمیته تعاونی‌های مشکل دار جهت بررسی وضعیت آنان تشکیل شده است.

رییس اتاق تعاون آذربایجان‌غربی همچنین از اشتغال بیش از یک هزار و ۸۱۴ نفر در شرکت‌های تعاونی استان خبر داد و گفت: وظیفه اتاق تعاون برگزاری نمایشگاه در داخل و خارج کشور و ارتباط با تجار کشورهاست و امسال درخواست برگزاری چهار نمایشگاه در خارج از کشور و پذیرش بازرگانان و تجار اعلام شده است.

او می گوید: تعاونی‌های دانش بنیان پیش از این یک مورد بود، که امسال به هفت مورد رسیده و سه مورد توسط استاندار بازدید شده است.  

به گفته او، مرکز نوآوری توسعه تعاون با اعتبارات دریافت شده از مرکز در حال تجهیز و توسعه است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: بیشترین مشکلات مربوط به تعاونی‌هاست و بخش تعاون در کشور همیشه مظلوم واقع شده است.

روح اله حضرت پور می گوید: بروکراسی اداری سبب بروز مشکلات تعاونی‌ها شده و با برگزاری جلسه در وزارتخانه مشکلات تعاونی‌ها را به حضور وزیر خواهیم رساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.