مدیر فرهنگی بنیاد بین المللی امام رضا (ع) از برگزاری ۵ شب شعر رضوی در ۵ استان کشور با هدف ترویج شبک و سیره امام هشتم (ع) در ایام دهه کرامت خبر داد.

سیدی گفت: بنیاد بین المللی امام رضا (ع) با همکاری موسسه آفرینش‌ها هنری آستان قدس رضوی به مناسبت دهه کرامت، ۵ شب شعر فاخر در ۵ استان برگزار خواهد کرد.

او گفت: این نشست‌ها به ترتیب ۱۰ خرداد ماه در استان‌های قم، ۱۶ خرداد ماه در استان شیراز، ۱۷ خرداد ماه در طبس، ۱۹ خرداد ماه در رشت  و ۲۱ خرداد ماه همزمان با ولادت امام هشتم (ع) در مشهد سالن همایش نور اداره اوقاف و امور خیریه برگزار خواهد شد.

مدیر فرهنگی بنیاد بین المللی امام رضا (ع) گفت: در هر شب شعر، حداقل ۳ شاعر برجسته ملی و  استانی با موضوع دهه کرامت شرکت خواهند کرد. سعی شده است که شاعران از نو سروده‌های خود استفاده کنند، و شعر‌های جدید از شاعر‌های بزرگوار بشنویم.

سیدی گفت: به خاطر بیماری کرونا از این محافل دور بودیم که خوشبختانه دهه کرامت یک استارت و شروعی دوباره برای فعالیت‌های فرهنگی است.

او گفت: متاسفانه برخی سروده‌ها نمادین و بار عاطفی و احساسی آن زیاد شده است، در نتیجه آنگونه که باید به اندیشه‌های رضوی پرداخته نشده است.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.