آئین گرامیداشت عروج ملکوتی امام خمینی (ره) و بزرگداشت قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ در اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد.

سیاهکالی مرادی مدیر کل آموزش و پرورش استان در آئین گرامیداشت عروج ملکوتی امام خمینی (ره) و بزرگداشت قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ گفت: انقلاب اسلامی در مسیر پیشرفت و قدرتمندی و رسیدن به قله‌های ترقی به بازنمایی ویژگی‌های بارز شخصیتی حضرت امام خمینی (ره) نیاز دارد.

 امام خمینی (ره) به برپایی نماز بسیار اهتمام داشتند و تا آخرین لحظه عمر با برکتشان به خواندن قرآن و نماز اهمیت می‌دادند.

سیاهکالی مرادی، صراحت بیان و جدیت در کلام را از دیگر ویژگی‌های بارز شخصیتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: موضع گیری‌های امام خمینی (ره) کاملاً صریح و مشخص بود و در ساده زیستی و نظم، زبانزد دنیا بودند.

 ساده زیستی و دوری از زرق و برق زندگی، ویژگی بارز سبک زندگی امام خمینی (ره) بود و به آرمان‌های انقلاب اسلامی، بسیار تأکید داشتند.

 امام خمینی (ره) در مسیر مبارزه با استکبار هرگز کوتاه نیامدند و همواره در این مسیر، بر همبستگی میان مسلمانان جهان تأکید داشتند.

 امام خمینی (ره) همواره به رسیدگی به وضعیت محرومان و مستضعفان و توجه جدی به مدارس و روستاها، تأکید داشتند.

سیاهکالی مرادی با بیان اینکه وجود نازنین و کلام نافذ امام خمینی (ره) حتی در سخت‌ترین شرایط کشور به ویژه در دوران دفاع مقدس، امیدآفرین بود، تأکید کرد: در برخی از مقاطع حساس دوران دفاع مقدس، با فرمان امام خمینی (ره)، جوانان غیور کشورمان لبیک گویان، برای دفاع از خاک وطن، عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل می‌شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اینکه یکی دیگر از خصوصیات بارز امام خمینی (ره) این بود که مشکلات کشور را با مردم در میان می‌گذاشتند و از مردم کمک می‌گرفتند، گفت: مردم در سخت‌ترین شرایط هم در کنار امام خمینی (ره) بودند و هرگز از انقلاب و نظام اسلامی خسته نشدند و از قدرت‌های استکباری نترسیدند.

امام خیمنی (ره) مفهموم فرهنگ فرمان بری جامعه را تغییر داد

حجت الاسلام رضوانی، امام جمعه بوئین زهرا هم در این مراسم با اشاره به آیه ۲۰ سوره یاسین گفت: از کسی پیروی کنید که از شما اجر و مزدی نمی‌خواهد امروزه اگر بخواهیم شان نزولی برای این آیه شریفه پیدا بکنیم حضرت امام خمینی یکی از مصادیق آن است که بعد از سال‌ها تبعید و برگشتن بیداری در عالم تشکیل داد.

وی افزود: امام مفهموم فرهنگ فرمان بری جامعه را تغییر داد و دیوار ترس و شکست را از مردم برداشت چشمه پاک فطرت الهی را برای ما گشود در واقع یک جهان بینی جدیدی در عالم تشکیل داد و توحید را امام احیا کرد.

حجت الاسلام رضوانی خاطرنشان کرد: امام زمانی اسلام را احیا کرد که مردم در بحران معنویت به سر میبردن، اما دین را در زندگی مردم ساری و جاری کردو از کتاب‌ها درآورد به زندگی مردم آورد.

به گفته امام جمعه بوئین زهرا، اسلام خودش یک ابر قدرت در عالم است چرا باید به آغوش دیگران پناه ببرد و این هنر امام است.

وی افزود: قدرت‌های بزرگ غربی را به مبارزه طلبید و منافع مادی آن‌ها خسارت بداشت.

به گقته امام جمعه بوئین زهرا، مقام معظم رهبری ایشان یک منظومه کامل از معنویت، عقلانیت و عدالت است. مردم را در سرنوشت خودشان دخیل کرد.

 امام خمینی (ره) به مردم بها داد چرا که قبل از انقلاب مردم جایگاهی نداشتند و انتخابات معنایی نداشت.

حجت الاسلام رضوانی خاطرنشان کرد: امام مردم را به عنوان کارگردانان اصلی جامعه به جامعه معرفی کرد و گفت مردم باید خودشان در تعیین سرنوشتشان دخیل باشند.

دشمنان اسلام از این حرکت امام وحشت زده شدند و شروع به جنگ با کشور ما کردند جنگ ما شد دفاع مقدس و جوانان ما را پخته‌تر کرد.

حجت الاسلام رضوانی در ادامه با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت جوانان جز برنامه‌های اصلی امام بود گفت: مقام معظم رهبری در جایی می‌فرماید از ۱۰۰ طرف به ما حمله کردند و مخصوصا جوانان ما را هدف قرار داده اند.

پیشرفت هر کشور نهفته در آموزش و پرورش است و علم و عمل را مثل دو بال برای پرواز یک جامعه و جوان عنوان می‌کرد.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: این جوانان در آموزش و پروش رشد می‌کنند ما غفلت کنیم دشمنان این ظرفیت‌ها را غارت می‌کنند.

در پایان هم یادمان شهدای دانش آموز استان در ساختمان اداره کل آموزش و پرورش که تصاویر ۲۷۶ شهید دانش آموز و ۵۸ شهید فرهنگی بود افتتاح شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار