امام جمعه قزوین گفت: جذب و پرورش دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه بین المللی با جدیت دنبال شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت‌الاسلام و المسلمین عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: در اساس نامه دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) آمده است که این دانشگاه باید ۲۴ هزار دانشجو جذب کند که دو سوم آن‌ها باید دانشجویان غیر ایرانی باشند و باقی دانشجویان نیز باید به گونه‌ای جذب شوند که مربی و الگوی دانشجویان غیر ایرانی قرار گیرند، اما این آرمان محقق نشده است و امیدواریم در دولت کنونی این آرمان تحقق یابد.

وی افزود: در مذاکراتی با عزیزان مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفته ایم اگر آن‌ها آمادگی داشته باشند بتوانیم یک حوزه یا مدرسه‌ای با این عنوان راه اندازی کنیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به سالروز تاسیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی به فرمان رهبر فرزانه انقلاب گفت: از کشور‌های مختلف دنیا در قم کسانی می‌آیند تحصیل می‌کنند و در کشور‌های خود مبلغ دین می‌شوند و کار بسیار موثری است که نمونه آن‌ها شیخ ابراهیم زکزاکی و سید حسن نصرالله هستند..

حجت‌الاسلام والمسلمین با تبریک حلول ماه ربیع الاول، ماه خیر و برکت، اظهار کرد: ربیع الاول ماه خاصی است که غسل و دعای مخصوص دارد و خدا را به عزت، تحول آفرینی، به قوت و اینکه صاحب نعمت‌های بی کران است.
 
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به سالروز هجرت پیامبر (ص) از مکه به مدینه بیان کرد: رسول اکرم (ص) فشار بسیاری را از سوی کفار و مشرکات تحمل کردند و هنوز منافقین را پرورش نداده بودند تا به جان پیامبر بیندازند، اما تاخت و تاز جدی منافقین در مدینه بود، همانطور که در زمان امام خمینی (ره) منافقین حضور فعالی مانند پس از دوران امام راحل نداشتند و بعد از رحلت امام خمینی (ره) بیشتر جولان دادند و ترور‌های خود را آغاز کردند.
 
امام جمعه قزوین افزود: منافقین ۱۷ هزار نفر را به شهادت رسانده‌اند که شهید چگینی از جمله آن‌ها در استان قزوین است و شهید مطهری، شهید مدنی، شهید صدوقی، شهید دستغیب و شهدای حزب جمهوری اسلامی شهید بهشتی توسط منافقین به شهادت رسیدند که همگی از جمله فعالان و اندیشمندان جامعه بودند.
 
وی اظهار کرد: این روز‌ها روز کاهش بلایای طبیعی است و باید عقلا، مدیران و مسئولان پیش از آنکه سیل و زلزله بیاید فکر کنند که با چه راهکار‌هایی می‌توانیم آسیب‌های بلایای طبیعی را کاهش دهیم و این‌ها شدنی است. یکی از کار‌های خوبی که در کشور و استان ما صورت گرفت، بسیج مساجد با محور ائمه جماعت بوده که در آسیب‌هایی نظیر بیماری کرونا نیز بسیار راهگشا بود و همواره باید با کمک گرفتن از نیرو‌های مردمی در آسیب‌ها و بلایای طبیعی دست مردم را بگیریم.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی انتخابات مجلس در کشور عراق را بسیار سرنوشت ساز دانست و گفت: آنجا رقابت‌های جدی وجود دارد و آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها خیلی تلاش می‌کنند تا کرسی‌های مجلس را به دست بگیرند و از خدای متعال درخواست می‌کنیم که کمک کند تا به داد مردم عراق برسد تا از مشکلات رهایی یافته و این انتخابات به عزت و اقتدار مقاومت اسلامی و مردم مظلوم عراق بینجامد و توطئه‌ها را خنثی کند.
 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.