وزیر راه وشهرسازی گفت: ۵۶۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه به وزارت امور اقتصادی و دارایی معرفی شده که ۶۰ هزار نفر از آن‌ها، معترض هستند.

آقای رستم قاسمی گفت: به اعتراضات در مورد معرفی خانه‌های خالی از سکنه باید در سامانه آن رسیدگی شود. حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار واحد دیگر هم  شناسایی شده که به زودی اعلام می‌شود و در صورتی که مالکان واحد‌های خود را اجاره ندهند، ضرر سنگینی خواهند کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: نهضت ملی مسکن طی دو بخشِ دو میلیون واحدی در کشور شروع شده و طبق آخرین آمار، یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحد در دست اجرا، خاکبرداری و سقف چینی است. امیدوار هستیم تا یک سالگی آغاز به کار دولت، ساخت دو میلیون واحد را به طور کامل آغاز کنیم و اجرای ساخت دو میلیون واحد دیگر را کلید بزنیم.

بر اساس قانون مالیات‌های مستقیم، ثبت مالکیت و مستاجر بودن در سامانه املاک و اسکان، با هدف اخذ مالیات از خانه‌های خالی، اجاره دادن منازل خالی به شهروندان و کاهش مبلغ اجاره بها الزامی است. آقای صباغیان نماینده مردم یزد در مجلس گفته است: هم مالک و هم مستاجر باید در  سامانه املاک و اسکان ثبت نام کرده و مالک یا مستاجر بودن خود را به ثبت برسانند تا آمار در اختیار دولت قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار