مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: نخبگان جامعه در اقناع سازی طرح مردمی سازی یارانه‌ها می‌توانند به دولت کمک کنند.

محمدرضا فلاحتی گفت: در آینده نزدیک سامانه حمایت باز طراحی شده تا سرپرست و اعضای خانواری که نسبت به دهک بندی خود اعتراض دارند؛ امکان بارگذاری مدارک و خوداظهاری را داشته باشند.

این موضوع در نشست «در مسیر مردم سازی» که با حضور مسئولین در دانشگاه یزد و با همت بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شد مطرح شد.

اوگفت: بعد از آنکه طرح مردمی سازی یارانه‌ها ابلاغ و اجرا شد، دو مرحله یارانه اردیبهشت ماه و خردادماه به حساب سرپرست‌های خانوار از دهک یک تا نه واریز شد.

فلاحتی می‌گوید: تعدادی از خانوار‌ها نیز در این مرحله یارانه به آن‌ها تعلق نگرفت که افراد معترض با ورود به سامانه حمایت اعتراض خود را نسبت به این امر می‌توانستند ثبت کنند.

به گفته او از همان ابتدای امر برنامه ریزی‌های لازم برای راهنمایی و پاسخگویی به شهروندان صورت گرفت و شاخص‌هایی در سازمان هدفمندی یارانه‌ها در نظر گرفته شده بود، از جمله تراکنش مالی سرپرست و اعضای خانوار، سفر‌های خارج از کشور، خودرو و ... که براساس آن‌ها دهک بندی افراد مشخص می‌شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: در رابطه با سرپرست‌های خانواریی که فرزندان مجرد آن‌ها مشغول به کار بوده و مستقل هستند، ولی در سامانه جزو آن خانوار محسوب می‌شوند، دولت در این زمینه تمهیداتی اندیشیده از جمله جداسازی یارانه افراد مجردی که در خانواده حضور داشته و از لحاظ کار و درآمد مستقل از سرپرست خانوار هستند.

به گفته فلاحتی در آینده نزدیک سامانه حمایت باز طراحی شده تا سرپرست و اعضای خانواری که نسبت به دهک بندی خود اعتراض دارند؛ امکان بارگذاری مدارک و خوداظهاری را داشته باشند و دولت یارانه را به حساب این افراد واریز می‌کند و در صورتی که پس از بررسی مدارک خوداظهاری خلاف واقع بود یارانه این افراد قطع می‌شود.

او می‌گوید: همراهی مردم در این جراحی اقتصادی گام موثری بر موفقیت طرح مردمی سازی یارانه‌ها است.

فلاحتی گفت: نخبگان جامعه با رصد شرایط جهانی و کشور می‌توانند در اقناع سازی مردم به دولت کمک کنند تا یارانه‌ها به صورت عادلانه بین مردم توزیع شود

او گفت: برنامه دولت این است، اقلامی که تحت تأثیر مستقیم افزایش قیمت چهار کالا قرار می‌گیرند، محاسبه شود که چه مقدار گران می‌شوند و قیمت جدید آن‌ها که بین یک درصد تا پنج درصد افزایش است، درج شود و بعد قیمت جدید، دیگر شاهد افزایش قیمتی در جامعه نباشیم و مابه التفاوت آن در یارانه مردم لحاظ شود.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد هر ماه که اصلاح یارانه‌ها به تعویق بیفتد، ۳۸ هزار میلیارد تومان از جیب مردم خارج می‌شود و ضرر به مردم است و دولت سیزدهم آبروی خود را گذاشته تا بتواند جلوی فساد، دلال بازی و قاچاق را گرفته و منفعت آن به مردم برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
آیا شما مسئولان به فکر نخبگان هستید که حالا از نخبگان کمک می خواهید؟