معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا گفت: نگرانی خاصی در رابطه با شیوع آبله‌میمون وجود ندارد.

دکتر فاطمه ترکمان‌اسدی با اعلام اینکه تاکنون مورد مشکوکی از آبله میمون در استان مشاهده نشده است، گفت: نگرانی خاصی در رابطه با شیوع آبله‌میمون وجود ندارد و مورد مثبت قطعی در کشور نداشتیم.

او گفت: در رابطه با شیوع ویروس آبله‌میمون باید مراقب باشیم، اما نگرانی خاصی وجود ندارد و تاکنون مورد مثبت قطعی در کشور و استان نداشتیم.

 معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا گفت: ویروس آبله‌میمون از طریق تماس با فرد مبتلا از طریق ارتباط با ضایعات پوستی و ترشحات منتقل می‌شود و فرد آلوده می‌تواند افراد دیگر را آلوده کند.

ترکمان اسدی گفت: آبله میمون، دغدغه سیستم بهداشت کشور است.

او گفت: مردم‌نگران شیوع این ویروس نباشند چراکه به صورت گسترده، منتشر نشده و مرگ هم ندارد فقط به صورت ضایعات پوستی است، مگر اینکه فرد دچار بیماری زمینه‌ای باشد که مشکل‌ساز شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا گفت: رعایت بهداشت فردی برای کنترل این ویروس، اهمیت زیادی دارد و افراد در صورت مواجهه با فرد مشکوک باید تا سه هفته مراقب باشند.

ترکمان‌اسدی در ادامه گفت: تب، لرز، بدن درد، علائم شبه آنفلوآنزا و ضایعات پوستی، از علائم ابتلا به آبله‌میمون است و افراد با داشتن این علائم باید به پزشک مراجعه کنند و مشورت بگیرند.

او در رابطه با واکسیناسیون این ویروس، گفت : آبله میمون واکسن جدا ندارد و همان واکسن آبله، تاحدودی می‌تواند ایمنی ایجاد کند.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار