مدیرکل دامپزشکی همدان از اعزام اکیپ‌های دامپزشکی برای واکسیناسیون دام‌های عشایر این استان به جنوب کشور خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمودرضا رسولی مدیرکل دامپزشکی همدان،گفت: سه اکیپ مایه‌کوبی اداره دامپزشکی شامل ۱۲ نفر در قالب سه اکیپ واکسیناسیون به استان‌های خوزستان و لرستان اعزام شده است.

او افزود: واکسیناسیون دام‌ها به منظور پیشگیری از انتشار و انتقال بیماری‌های واگیر در دام‌های عشایر علیه انواع بیماری‌های دامی شامل آبله، شاربن، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، تب برفکی و بروسلوز خواهند پرداخت.

مدیرکل دامپزشکی همدان تأکید کرد: با توجه به اینکه عشایر همدان در فصل سرما و به منظور زمستان گذرانی، دام‌های خود را به استان‌های گرمسیر مهاجرت می‌دهند، اداره کل دامپزشکی نیز سالهاست با اعزام اکیپ‌های فعال در پیشگیری از انتشار و انتقال بیماری‌های واگیر دامی به همدان و استان‌های مسیر کوچ در فصل قشلاق، دام‌های عشایر را علیه انواع بیماری‌ها مایه‌کوبی می‌کند.

رسولی با بیان اینکه در این طرح تقریبا یک میلیون و ۵۰۰ هزار نوبت سر از دام‌های عشایر استان زیر پوشش قرار می‌گیرند تصریح کرد: در مدت ۴۵ روز کارکنان اداره کل دامپزشکی استان همدان به صورت فشرده در دو نوبت صبح و عصر اقدام به مایه‌کوبی این دام‌ها می‌کنند.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.