مدیر سلامت جمعیت و خانواده مرکز بهداشت استان همدان:

فوت و ابتلای مردان به کرونا بیشتر از زنان است

مدیر سلامت جمعیت و خانواده مرکز بهداشت استان همدان گفت: میزان ابتلا و فوت مردان بر اثر کرونا به دلایل بیولوژیکی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بیشتر از زنان است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدانشهلا نوری» به مناسبت فرا رسیدن هفته ملی «سلامت مردان ایران» گفت: شعار امسال هفته سلامت مردان با عنوان «مشارکت مردان، واکسیناسیون حداکثری(کرونا)، محافظت جمعی» به دلیل بالا بودن آمار مردان در ابتلا به بیماری کووید۱۹ و مرگ و میر آنان نسبت به زنان است.

هفته اول اسفند ماه به نام «سلامت مردان» نام گذاری شده. 

او گفت: تلاش برای افزایش آگاهی مردان به موضوع سلامتی به ویژه در زمینه بیماری کووید۱۹ مبتنی بر ویژگی های فرهنگی و اجتماعی هر منطقه، تشویق مردان به مشارکت در توسعه برنامه‌های بهداشتی پایه و ترغیب آنان به رعایت شیوه زندگی سالم و انجام مراقبت‌های به موقع در بیماری‌های زمینه‌ای می‌تواند به عنوان یک راهکار برای کاهش ابتلای مردم به کرونا باشد.

مدیر سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان گفت: واکسن‌ها یکی از بزرگترین دستاوردهای پزشکی دنیای معاصر قلمداد می‌شوند و به گفته سازمان جهانی بهداشت سالانه از مرگ ۲ تا سه میلیون نفر بر اثر بیست نوع بیماری جلوگیری می‌کند. 

نوری اضافه کرد: واکسن ها همانند همه داروها می‌توانند خطراتی را به دنبال داشته باشند اما مزایای آن‌ها به مراتب بیشتر از زیان های آن است.

بیشتر بیماری های عفونی شایع در کودکان در یک نسل پیش، به دلیل تزریق واکسن به شدت نادر شدند یا بیماری آبله که در طول تاریخ بشریت جان صدها میلیون انسان را گرفت، امروزه به طور کامل ریشه کن شده است هر چند رسیدن به مصونیت فراگیر به طور معمول چند دهه طول می‌کشد.

به گفته او تولید واکسن ایمن و مؤثر کرونا گامی بزرگ برای پایان دادن به همه گیری این ویروس است، چرا که واکسن کرونا به طور قابل توجهی عوارض شدید و مرگبار بیماری را کاهش می‌دهد.

 طبق برآوردها و تحقیقات صورت گرفته از افراد واکسینه شده در برابر کرونا، میزان بستری افراد واکسینه در بخش آ.سی.یو  ۶۵/۵ درصد، در دیگر بخش ها تا ۶۳/۵ درصد و آمار مرگ و میر ۶۳/۹ درصد کاهش می‌یابد. 

مدیر سلامت جمعیت و خانواده مرکز بهداشت استان همدان گفت: با وجود تاثیر مثبت تزریق واکسن در کاهش میزان ابتلا و مرگ و میر اما همچنان تداوم استفاده از ماسک، شست‌وشوی دست‌ها، مجهز کردن اماکن به تهویه مناسب، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از تجمع به منظور جلوگیری از بروز عفونت، مورد تاکید است.

واکسیناسیون در صورت گذشت دست کم ۲ هفته از تزریق نوبت سوم کامل می شود و در این صورت می توان بسیاری از فعالیت‌های گذشته را از سر گرفت.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/غ

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.