فرماندار کرمانشاه با اشاره به پایان رسیدن عملیات تعمیر خط انتقال آب سدگاوشان به کرمانشاه، گفت : تصفیه خانه غدیر در شهر کرمانشاه به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

فضل الله رنجبر گفت : یکی از پروژه‌های مهم و اولویت دار در شهرستان کرمانشاه موضوع انتقال آب سدگاوشان به کرمانشاه و تأمین آب شرب محلات شهر کرمانشاه است.

به گفته فرماندار کرمانشاه به دستور استاندار کرمانشاه کمیته‌ای متشکل از ادارات و مدیران ذی ربط برای حل مشکل آب در برخی محلات کرمانشاه تشکیل و در جلسات هفتگی متعدد موضوع تأمین آب شرب شهر کرمانشاه پیگیری می‌شود.

با پیگیری‌های به عمل آمده عملیات تعمیر و مرمت خط انتقال آب سد گاوشان به کرمانشاه تا محل تصفیه خانه غدیر با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و شرکت آبفا کرمانشاه و پیمانکار پروژه قرارگاه خاتم الانبیا به خوبی انجام شد.

مرحله دوم این پروژه شامل تکمیل تصفیه خانه غدیر و خرید تجهیزات برای راه اندازی این تصفیه خانه در دست اقدام است و به زودی آماده بهره برداری می‌شود.

برای خرید تجهیزات مورد نیاز تصفیه خانه ۱۰۰ میلیارد تومان از طریق وزارت نیرو اختصاص داده شد و تجهیزات خریداری و منتقل شده است و کار نصب تجهیزات توسط شرکت آب منطقه‌ای و آبفا کرمانشاه برای دستگاه‌های کلرزنی به اتمام رسیده و به زودی تا قبل از پایان خرداد ماه پارسال به بهره‌برداری می‌رسد.

با انتقال آب سدگاوشان به تصفیه خانه غدیر بیش از یک هزار لیتر به ظرفیت موجود آب شرب شهر کرمانشاه اضافه می‌شود و از ظرفیت کامل خط انتقال استفاده خواهد شد.

با راه اندازی تصفیه خانه مشکل آب شرب بخشی از مناطق ۲ و سه شهر کرمانشاه در محلات شهرک معلم، تعاون، الهیه، حافظیه، محدوده مرکزی و ۲۲ بهمن برطرف خواهد شد، اما برای حل مشکل آب منطقه یک شهر کرمانشاه و خطوط بین مخازن و کمبود مخازن پروژه‌هایی تعریف شده که در دست احداث است و باید منتظر تکمیل پروژه باشیم.

اصلاح شبکه آب و خطوط آبرسانی محلات رفعتیه، خیام، پارکینگ شهرداری، نوکان، شهرک بسیج و خیابان سنجابی در دست اقدام است.

امسال پنج حلقه چاه در شهرستان کرمانشاه حفر که سه حلقه آن به بهره برداری رسیده و ۲ حلقه دیگر در مراحل پایانی کار قرار دارد و در سال گذشته ۱۴ حلقه چاه احیا شد و به شبکه آب شرب کرمانشاه اضافه شد.

امیدواریم با پیگیری پروژه‌های آبرسانی به شهر کرمانشاه بخشی از مشکلات تأمین آب شرب شهر کرمانشاه برطرف و قطعی آب محلات شهر جبران شود.

در سفر پیش رو رئیس جمهور به استان کرمانشاه یکی از اولویت‌ها و خواست‌های مهم استان کرمانشاه موضوع آب شرب شهر کرمانشاه و احداث مخازن مورد نیاز و اتصال خطوط بین مخازن و اصلاح شبکه فرسوده آبرسانی به شهر کرمانشاه است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.