استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ریالی از اعتبارات محرومیت زدایی برای آبرسانی به روستا‌های استان نباید برگشت بخورد، گفت: با هر فرمانداری که نتواند کار آبرسانی به روستا‌ها را پیش ببرد برخورد می‌کنیم..

بهمن امیری مقدم از منابع مالی خوبی که از محل اعتبارات محرومیت زدایی، آن هم به صورت نقدی برای آبرسانی به روستا‌های کرمانشاه در نظر گرفته شده یاد کرد و گفت : برای جذب این اعتبارات تا پایان سال مالی زمان داریم و نباید اجازه دهیم این اعتبارات برگشت بخورد.

به گفته استاندار کرمانشاه اگر اعتبارات برگشت بخورد همه در آن دخیل هستند، باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن کار خرید تجهیزات انجام شود و در صورت نیاز از ظرفیت و امکانات مردم محلی هم استفاده کنیم تا کار به خوبی پیش برود.

این اعتبارت از اواخر پارسال تخصیص پیدا کرده و در اجرای طرح‌ها سه ماه تاخیر داشتیم غیرقابل پذیرش است هم اکنون در برخی روستا‌های استان تنش‌های آبی داریم و اگر دیر بجنبیم مباحث اجتماعی به همراه خواهد داشت و نباید اجازه دهیم کار به چنین مشکلاتی برسد و بعد طرح‌های آبرسانی را اجرا کنیم.

باید گزارش روزشمار روند اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی ارائه شود، البته تسریع در روند اجرای کار‌ها به معنای کاهش کیفیت نیست و باید از بهترین تجهیزات برای اجرای طرح‌ها استفاده شود.

مردم باید احساس کنند از محل اعتباراتی که در نظر گرفته شده به صورت جهادی و بسیجی وار کار برای آبرسانی به روستا‌ها آغاز شده است.

روستا‌هایی در استان داریم که به آب پاک دسترسی ندارند و همکاری لازم را هم با شرکت آب و فاضلاب انجام نمی‌دهند که باید برای آن‌ها هم فکری کرد.

باید فرمانداران شهرستان‌ها در جریان روند اجرای طرح‌ها و پیگیر موضوع باشند، فرمانداری که نتواند مشکلاتی که پیش روی آبرسانی به روستا‌ها وجود دارد را حل کند را نمی‌خواهیم و حتما اگر کم کاری در این زمینه رخ دهد که منجر به مشکلات اجتماعی شود با فرماندار برخورد خواهیم کرد.

خواستار همکاری دستگا‌ها برای تامین تانکر مورد نیاز آبرسانی به روستا‌ها شدیم تا زمانی که این طرح‌ها اجرا می‌شود، باید نیاز مردم را با تانکر پوشش دهیم.

استفاده از ظرفیت سایر بخش‌ها برای کمک به آبرسانی به روستا‌های کرمانشاه لازم است طی جلساتی که با خیرین تهران داشتیم مقرر شد آبرسانی به ۵۰، ۶۰ روستای کرمانشاه را تا اعتبار حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به عهده بگیرند و کار‌های اجرا را هم انجام دهند.

در کشور مقرر شده از ظرفیت ستاد اجریی فرمان امام (ره)، آستان قدس، بنیاد مستضعفان و... نیز برای اجرای طرح‌های محرومیت زدایی استفاده شود که باید این بخش‌ها را نیز پای کار بیاوریم.

شیوه اجرای دو مورد از سد‌های کرمانشاه به دلیل استفاده از تجهیزات نامناسب، امکان رهاسازی آب در شبکه آن‌ها و استفاده مردم وجود ندارد.

 این کار خیانت در حق مردم است و سازمان بازرسی و دستگاه‌های نظارتی باید به موضوع ورود کنند، این دو طرح باید سال ۱۳۹۶ به مردم تحویل می‌شد، اما از آن زمان تاکنون مشکلات این دو سد مرتفع نشده است.

به دلیل تعویق در روند اجرای کار‌های این دو سد هم اکنون برای تکمیل آن‌ها به دو تا سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.