رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کرمانشاه با اشاره به وجود تعداد بالای ساختمان‌های ناایمن در سطح شهر کرمانشاه، گفت : در این زمینه شهرداری مقصر اصلی است و از طرفی مقاومت مردمی برای تخریب این سازه‌های ناایمن وجود دارد.

پوریا فخری با اشاره به حادثه اخیر "متروپل" در آبادان گفت : این حادثه برای همه ما تلخ بود، اما زنگ هشداری بود که جلوی حوادث بعدی اینچنینی از هم اکنون گرفته شود.

به گفته رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کرمانشاه در حال حاضر ساختمان‌های بسیاری در سطح شهر کرمانشاه هستند که ایمنی لازم را ندارند و هرآن ممکن است حادثه‌ای مشابه متروپل تکرار شود.

در همین شهرک دانش و شهرک شهرداری ساختمان‌هایی هستند که مالک آن‌ها مجوز ساخت دو طبقه گرفته و به جای دو طبقه ۱۰ طبقه احداث کرده است!

قطعا این تخلفات آنقدر آشکار است که شهرداری نمی‌تواند بگوید خبر نداشته و در زمینه تخلفات اینچنینی شهرداری مقصر اصلی است.

اگر در همین شهر کرمانشاه یک زلزله بالای پنج ریشتر بیاید، در چنین مناطقی کشته‌های زیادی می‌دهیم و سوال من این است حتما باید اتفاقی بیفتد، تا کاری کنیم؟

متخلفان ساخت و ساز‌های ناایمن فعلی در شهرداری مشخص هستند، باید با این متخلفان و این دست تخلفات برخورد شود تا شاهد تکرار آن‌ها نباشیم.

یکی از مشکلات بحث مقاومت‌های مردمی است، بطور مثال یک نفر که یک واحد آپارتمان را زیرقیمت خریداری کرده قطعا اجازه تخریبش را نمی‌دهد و نیاز است در این زمینه سازنده و دیگر عوامل شناسایی شده و احقاق حق این فرد انجام شود و سپس اقدام به تخریب شود.

مردمی که امروز نسبت به تخریب ساختمان‌های ناایمن مقاومت می‌کنند و با علم به نا ایمن بودن ساختمان آن را با قیمت پایین خریداری می‌کنند، فردا اگر اتفاقی بیفتد مطالبه گر می‌شوند که چرا کسی جلوی این ساخت و ساز‌ها را نگرفته است!

مردم باید بدانند که اگر ساختمان ناایمن می‌سازند یا می‌خرند، اولین نفر خود آن‌ها و خانواده آن‌ها هستند که از این کار ضربه می‌بینند، چون اگر اتفاقی بیفتد این جان آنهاست که به خطر می‌افتد و در وهله اول خود مردم هستند که باید از این اقدامات پیشگیری کنند.

شهرداری در این زمینه مقصر اصلی است و باید نظارت و برخورد را در این زمینه تشدید کند.

در این زمینه انتظار این است که دستگاه‌ها و نهاد‌های نظارتی از جمله دادستان در این زمینه ورود کرده و برخورد با این تخلفات را از شهرداری مطالبه کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.