معاون صنایع دستی استان کرمانشاه از اختصاص ۱۹۶میلیارد ریال تسهیلات در قالب مشاغل خانگی و ۲۶۰ میلیارد ریال بصورت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ برای هنرمندان فعالان صنایع دستی خبر داد.

ویسی با بیان اینکه تسهیلات اختصاص یافته در حوزه صنایع دستی استان کم سابقه است گفت : با پرداخت این تسهیلات در بخش مشاغل خانگی بیش از ۹۰۰ نفر و از محل تبصره بند ۱۸ حدود ۶۰۰ نفر اشتغالزایی می‌شود که امیدواریم بتوانیم در بخش تبصره ۱۸ این میزان اشتغال را به هزار نفر برسانیم.

به گفته معاون صنایع دستی استان کرمانشاه پارسال در بین استان‌های غربی بیشترین تعداد آثار ثبت شده هنرمندان را داشتیم ۱۹ اثر برجسته صنایع دستی استان کرمانشاه به ثبت ملی رسید که این موضوع نشان می‌دهد صنایع دستی استان روند نوید بخش رشد و کسب جایگاه واقعی صنایع دستی است.

ثبت ملی آثار صنایع تولید با هدف ارتقای کیفیت، نوآوری، متناسب سازی با نیاز‌های بازار ومشتری، حفظ مالکیت معنوی صورت می‌پذیرد.

در حوزه صنایع دستی شاهد حضور جوانان تحصیلکرده و خوش فکر هستیم که با ایده‌های نوین در این زمینه گام بر میدارند و با خلاقیت بیشتری که دارند تولیداتشان را با نواوری‌های روز منطبق با نیار‌های جامعه ارتقا می‌دهند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.