سرپرست بهزیستی استان یزد گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۶۸۰ مورد پرونده در مراکز مداخله در بحران تشکیل شده است.

رضا ابهت گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ زنان سرپرست خانوار، ۲۹ هزار و ۹۹۵ فرد دارای معلولیت، ۱۵۷ کودک بی سرپرست و بدسرپرست، ۲۷۶ کودک امدادبگیر تحت پوشش بهزیستی استان یزد هستند.

سرپرست بهزیستی استان یزد گفت: آسیب‌های اجتماعی رو به تزاید است به نحوی که سال گذشته ۶ هزار تماس با خط ۱۲۳ صورت گرفته است.

او با اشاره به مهاجرپذیر بودن استان یزد گفت: شدت بسیار زیاد مهاجرت به استان یزد از خراسان جنوبی، کرمان و سیستان بلوچستان منجر به افزایش آسیب‌های اجتماعی شده است.

ابهت با اشاره به سختی کار در بهزیستی و کم بودن قبل‌های مادی این سازمان گفت: این امر باعث درخواست انتقال به دستگاه‌های دیگر زیاد شود و مجموعه بهزیستی کشور می‌بایست نسبت به حل این موضوع راهکاری بیاندیشد.

سرپرست بهزیستی استان یزد در خصوص اجرای طرح تعارض منافع در بهزیستی گفت: این طرح عملا باعث شده کارکنان با تحصیلات عالیه و توانمند نتوانند مسئولیت کار‌ها بر عهده بگیرند.

او به مجوز‌های سازمان‌های همسو به موسسات و مراکز غیردولتی اشاره کرد و گفت: بسیاری از این مجوز‌ها شرح فعالیت آن‌ها بهزیستی است و نظارتی بر فعالیت آن‌ها نیست و این‌ها در آینده بهزیستی را با چالش بزرگی مواجه می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.