مالک زورخانه شیر افکن گفت: در یک سال اخیر خانواده‌ها استقبال خوبی از ورزش زورخانه‌ای کرده اند و فرزندانشان را برای یادگیری این ورزش باستانی به زورخانه‌ها می‌فرستند.

مجید معصومی در خصوص استقبال کودکان و نوجوانان از ورزش زورخانه‌ای گفت: ما نزدیک به یک قرن است که ما زورخانه داریم و فرزندان و نوه‌های من در حال حاضر در ورزش زورخانه‌ای فعالیت می‌کنند. خوشبختانه در یک سال اخیر خانواده‌ها استقبال خوبی از ورزش زورخانه‌ای کرده اند و فرزندانشان را برای یادگیری این ورزش باستانی به زورخانه‌ها می‌فرستند. بسیاری از پدران و مادران این کودکان و نوجوانان به من می‌گویند که پس از آمدن فرزندشان به زورخانه اخلاق آن ها تغییر کرده است و احترام به پدر و مادر را بیشتر از گذشته رعایت می‌کنند. سه روز در هفته و به مدت یک ساعت کودکان و نوجوانان در زورخانه این ورزش را آموزش می‌بینند و شهریه پرداختی آن‌ها بابت یک ماه ۱۰۰ هزار تومان است که بسیاری از خانواده‌ها باورشان نمی‌شود، اما من بخاطر گسترش بیشتر این ورزش این مبلغ کم را شهریه ماهیانه قرار داده ام.

زورخانه شیرافکن در سال ۱۳۱۳ در خیابان آذربایجان به دست پهلوان مرحوم خسرو معصومی تاسیس شد. این زورخانه در سال ۱۳۸۷ به صورت کامل مورد بازسازی قرار گرفت.

او گفت: متاسفانه در همه گیری ویروس کرونا در کشورمان از هیچ نهادی به ما کمک مالی و یا تجهیزاتی نشد و ما از این نظر متضرر مالی شدیم. کسی به ما زورخانه دار‌ها نگاه نمی‌کند و ما نمی‌دانیم متولی ما چه کسی است. در حال حاضر در تهران ۶ زورخانه وجود دارد که از پدر به فرزندشان به ارث رسیده است و باید از این ورزش حمایت بیشتری صورت بگیرد.

به دلیل همه گیری ویروس کرونا در کشورمان ستاد ملی کرونا اجازه فعالیت ورزشی در زورخانه‌ها را به دلیل فضای کوچکشان نداد و این موضوع باعث شد بسیاری از مالکان و مرشدان زورخانه از لحاظ مالی متضرر شوند.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار