به اعتقاد پیتر باچا عضو مجارستانی هیئت رئیسه اتحادیه جهانی، رسول خادم قهرمان ایرانی کشتی المپیک و جهان یک الگو و سمبل است.

پیتر باچا رئیس فدراسیون کشتی مجارستان پس از حضور چند روزه در ایران گفت: این برای اولین بار نبود که به ایران می‌آمدم. من به عنوان کشتی‌گیر، داور، مسئول و... به ایران آمده‌ام و رابطه خیلی خوبی با کشتی ایران داشتیم. با رسول خادم قبلاً کشتی گرفته‌ام، در المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا از او شکست خوردم. خادم تنها کسی در کشتی دنیاست که عضله زیادی نداشت، ولی متفکرانه کشتی می‌گرفت. او برای من یک سمبل است و رابطه خیلی خوبی با هم داشتیم.

پیتر باچا عضو مجارستانی هیئت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی و از مسئولان فدراسیون کشتی این کشور و تاماش لورینچ قهرمان کشتی فرنگی المپیک و جهان در وزن ۷۷ کیلوگرم، اواسط اردیبهشت ماه با حضور در محل فدراسیون کشتی و کمپ تیم‌های ملی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مهمان علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی بودند.

باچا با اشاره به امکانات کشتی ایران گفت: امکانات خیلی خوبی در اختیار کشتی ایران است. نوجوانانی که به ایران آمدند از این تجربه استفاده خواهند کرد. ما داریم کاری می‌کنیم که کشتی در تمام دنیا گسترده شود و این رشته را در المپیک نگه داریم. البته وضعیت کشتی ایران با کشور‌های اروپایی خیلی فرق می‌کند.

رسول خادم یکی از برترین کشتی‌گیران تمام ادوار ایران به شمار می‌رود. او نشان طلا و برنز المپیک را در کارنامه دارد و دارنده ۲ مدال طلا و یک نقره جهان است. ۵ مدال طلای آسیا، قهرمانی و نایب قهرمانی بازی‌های آسیایی از دیگر عناوین خادم است. ریاست فدراسیون کشتی، مدیریت تیم‌های ملی و سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد نیز در سابقه ورزشی رسول خادم دیده می‌شود.

عضو هیئت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی در مورد اینکه ایران هیچ عضوی در اتحادیه جهانی ندارد، گفت: با لالوویچ چند جلسه داشتیم که حتماً یکی از سهمیه‌های اتحادیه جهانی از آن ایران باشد. ما هر دو سال یک بار یک انتخابات داریم و هم ما (مجارستان) و هم کشور‌های همسایه باید کمک کنیم که یک ایرانی در کشتی جهان باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار