طی مراسمی با حضور فرماندهان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس، فرمانده تیپ ۵۵ هوابرد، خانواده معظم شهدا و جانبازان و کارکنان از کتاب شاهین آچاچی خاطرات شفاهی رزمنده جانباز رفیع غفاری رونمایی شد.

در مراسمی که به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر و با حضور فرماندهان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس تیپ ۵۵ هوابرد از جمله امیر سرتیپ عبادت، جانشین اسبق نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ دوم محمد یار کشاورز، علی هاشمپور بختیاری و جمال پاکباز و جمعی از خانواده‌های شهدا، جانبازان و کارکنان تیپ از کتاب شاهین آچاچی، خاطرات شفاهی رزمنده جانباز رفیع غفاری رونمایی شد.

شاهین آچاچی خاطرات سرهنگ بازنشسته جانباز رفیع غفاری از جانبازان تیپ ۵۵ هوابرد است که در دوران دفاع مقدس موفق شد بیش از ۲۰۰ تانک و نفر بر دشمن را منهدم و حدود ۵۰ دستگاه تانک را سالم به غنیمت بگیرد.

این کتاب به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گردآوری و نویسندگان آن اسماعیل جمالی و صدیقه یوسفی باصری می‌باشند که در این مراسم از آنان تجلیل شد.


بیشتر بخوانید:


همچنین در این مراسم از جانباز ۷۰ درصد ارتش جمهوری اسلامی ایران عنایت الله بخارایی قهرمان چندین دوره مسابقات پارا المپیک تجلیل شد.

عنایت الله بخارایی از سربازان لشکر ۷۷ پیروز ثامن الائمه خراسان بوده و در سال ۶۳ در منطقه شلمچه بر اثر اصابت ترکش قطع نخاع می‌شود وی متولد شهرستان اقلید استان فارس و دارنده مدال طلای رقابت‌های تیراندازی پارا المپبک آتالانتا آمریکا در سال ۱۹۹۶، سیدنی استرالیا در سال ۲۰۰۰، قهرمان مسابقات بین الملی مونیخ آلمان در سال ۱۳۸۳، دانمارک در سال ۱۳۷۵ و اسپانیا در سال ۱۳۷۷ است.

او پرچمدار کاروان پارا المپیک ایران در سال ۲۰۰۴ بوده و همچنین مدال طلای پاراالمپیک ۲۰۰۰ خود را به موزه آستان مقدس امام رضا (ع) اهدا نموده است

در ادامه این مراسم امیر سرتیپ عبادت فرمانده اسبق تیپ ۵۵ هوابرد و جانشین اسبق نیروی زمینی ارتش به تشریح عملیات بیت المقدس و نقش تیپ ۵۵ هوابرد در آزاد سازی خرمشهر پرداخت.

سرهنگ آبادزردشتی فرمانده تیپ ۵۵ هوابرد هم ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر و ابراز خرسندی از حضور خانواده شهدا و جانبازان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس، گفت: پیروزی بزرگ فتح خرمشهر معادلات سیاسی و نظامی دشمنان انقلاب اسلامی را تغییر داد و باعث تقویت روحیه پیروزی در رزمندگان اسلام شد.

در پایان مراسم از خانواده معظم شهید خورشید بانشی، شهید حسن فرید و شهید اکبر رضایی و همچنین جانبازان و فرماندهان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس و کارکنان برتر تیپ درجشنواره مالک اشتر با اهدا لوح و تندیس تقدیر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.