سخنگوی وزارت خارجه:

نیروی قدس سپاه پاسداران کابوس تروریست‌های منطقه است

سعید خطیب زاده گفت: طبیعی است دولت آمریکا به عنوان مادرخوانده این گروه های تروریستی، از هیچ تلاشی برای حمایت از آن‌ها خودداری نکند.

سخنگوی وزارت خارجه درباره تحریم های اعلام شده جدید آمریکا بر علیه اتباع ایرانی گفت: ایران و نیروهای مسلح رسمی و قانونی آن بخصوص نیروی قدس سپاه پاسداران همواره کابوس گروه های تروریستی و افراطی در منطقه بوده اند و طبیعی است دولت آمریکا به عنوان مادرخوانده این گروه های تروریستی، از هیچ تلاشی برای حمایت از آنها خودداری نکند.

به گفته سعید خطیب زاده، دولت های آمریکا سال‌ها پیش تحریم های ظالمانه و غیرقانونی را علیه مردم ایران و فرزندان سپاهی آنها تحمیل کردند و در زمان ترامپ، بزدلانه دست به ترور سردار شهید قاسم سلیمانی زدند. 

وزارت خزانه‌داری آمریکا با ادعای آن‌که یک شبکه بین‌المللی به هدایت سپاه پاسداران به تسهیل فروش نفت ایران کمک کرده است، آن را در لیست تحریم خود قرار داد.

در بیانیه‌ای که در وب‌سایت خزانه‌داری آمریکا منتشر شده است، نام ۱۰ فردِ «ایرانی، افغان و ترک» و همچنین ۹ نهادِ مستقر در «هنگ‌کنگ، لبنان، چین، ایران، روسیه، کره‌جنوبی و امارات» ذکر شده است.

این نهاد آمریکایی مدعی شد که این شبکه قاچاق نفت و پولشویی بود که امروز تحریم شد و ادعا کرد: «این شبکه را نیرو‌های قدس سپاه پاسداران هدایت می‌کنند، این شبکه فروش صد‌ها میلیون دلار نفت ایران را برای نیروی قدس و حزب‌الله آسان کرده است.»

از طرفی در این بیانیه ادعا شده که این شبکه را نهاد‌های اقتصادی روسیه نیز حمایت می‌کنند و یکی از عوامل اصلی تولید درآمد نفتی برای ایران نیز این شبکه بوده است.

این در حالی است که اندکی پیش «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران، با اشاره به مذاکرات وین ادعا کرد در صورت عدم دستیابی به توافق، واشنگتن آماده است تحریم‌ها علیه ایران را تشدید و تحریم‌های جدیدی اعمال کند و همچنین مدعی شد: «واشنگتن خواسته‌های ایران خارج از چارچوب توافق را رد خواهد کرد و هرگونه توافق هسته‌ای جدید برای بررسی به کنگره فرستاده خواهد شد.»

یک سال بعد از خروج ترامپ از برجام، آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی» قرار داد که این اقدام بخشی از کمپین «فشار حداکثری» دولت ترامپ بود.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه، آشکار است که دولت بایدن نیز، علیرغم صحبت های فریبکارانه اوليه، همین سیاست شکست خورده را ادامه داده است و اقدام اخیر نیز نشانه دیگری از سوءنیت دولت آمریکا در قبال مردم ایران و تداوم سیاست مفتضح فشار حداکثری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۳:۱۸ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
خود کلینتون در ‌کتاب معروفش (the hard choices) صریحا نوشته القاعده را ما ( امریکا) ایجاد کردیم.
خودشان گفتند برای ایجاد داعش به هشتاد کشور دنیا رفته اند!!
( من می‌گویم: و حدود صد هزار حرام زاده را از آن هشتاد کشور به عنوان نیروهای داعش و جبهه النصره جمع کردند و با پول سعودی و سازماندهی ترکیه داعش و جبهه النصره را ایجاد کردند و منطقه را به جنگ‌کشاندند و هدف نهایی آنها ایران بود. )
خود ترامپ در مناظرات انتخاباتی به اوباما گفت داعش را تو و هیلاری حقه باز ( هیلاری کلینتون وزیر خارجه اوباما) درست کردید .
اکنون هر آدمی که الفبای سیاست را بداند و البته عقب ماندگی ذهنی نداشته باشد کاملا درک کرده که تمام گروههای تروریستی در این‌چند دهه اخیر ، با سیاست و برنامه ریزی آمریکا و انگلستان و فرانسه و اسرائیل و البته با ایدئولوژی وهابیت و پول سعودی خائن ایجاد شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۰۶ خرداد ۱۴۰۱
چه کابوسیه که فرزندان این مملکت راحت پرپر می کنند
Iran (Islamic Republic of)
قریشی بوکانی
۱۱:۱۴ ۰۶ خرداد ۱۴۰۱
اولا کسی به زور در این راه قدم نمیذاره و کسانیکه شهید شدند خودشون مشتاق دفاع از وطن و اعتقاداتشون بودند و عاشق شهادت . اونهاییکه شهید شدند جونشون رو دادند تا بی هویت هایی مانند شما در آرامش زندگی کنید و نوامیس شما هر شب در یک جبهه جهاد نکاح در اختیار داعشی ها قرار نگیرند و یا سربازان تروریست امریکائی مانند آنچه در افغانستان گذشت با جنازه تکه تکه شده بچه های خودت عکس یادگاری نگیرند ... شما چون از لحاظ اعتقادی مشکل داری شهادت و شهید شدن برات مفهومی نداره جز مرگ! امثال شماها درک امنیتی که ما داریم و خیلی از کشورهای منطقه در رویا آرزوی اون رو دارند ندارید چون فهمیدن برخی نعمات نیاز به ابزارهایی داره که شما ندارید، شعور، بصیرت، اعتقاد و دین و خداباوری ... کاش شماهایی که مدام با مقام شهدا و کسانیکه بخاطر شماها در داخل و خارج این مرز مقدس در حال مجاهدت هستند در ستیزه هستید رو برای شش ماه به همراه خانواده تحویل مناطق محدود داعش نشین میدادند تا بعد از شش ماه معنی خیلی از چیزها رو بصورت عملی درک میکردید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
قریشی جان خونت رو کثیف نکن بگذار اینها در خود بلولند اینه مصداق فزادهم ...قلب مرض و صم بکم عمی فهم لایرجعون هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
چرا نفتکش ما مصادره شد؟
آخرین اخبار