محسن نذیری‌اصل با حکم وزیر خارجه رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین المللی پرونده ترور و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه ۱۳ دی ماه گفت: وزارت خارجه به عنوان دستگاه دیپلماسی تا روزی که مسببان، عاملان، آمران و مباشران این جنایت بر علیه سردار بزرگ ایران را به پیشگاه عدالت نیاورد، اقدامات خودش را متوقف نخواهد کرد و با قدرت ادامه خواهد داد.

کاظم غریب‌آبادی، دبیر ستاد حقوق بشر نیز در این باره گفته بود، « چهار اقدام در زمینه پرونده قضائی ترور شهید سلیمانی باید انجام شود، البته برخی از این ۴ اقدام انجام شده است. طرح دعوای کیفری در محافل داخل ایران، طرح دعوای حقوقی، طرح دعوای کیفری در محاکم عراق به عنوان کشور محل جرم و پیگیری حقوقی و قضائی در عرصه بین‌المللی این ۴ اقدام هستند.

بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ تلویزیون رسمی عراق اعلام کرد که سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون الحشدالشعبی در حمله تروریست‌های آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسیده‌اند.

تظیری اصل هم‌اکنون دبیر مرجع ملی کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی در وزارت امور خارجه بوده و پیش از آن نیز به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران نزد مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو فعالیت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
مسببین شهادت سردار بزرگ را که در کشور هستند در هر پست و مقامی که باشد و در لیست اسامی فاش شده هستند به ملت معرفی و جانشان رابگیرید
آخرین اخبار