آشتیانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

روند قانون گذاری در حوزه رمزارز طولانی شده است

مدیرعامل انجمن بلاکچین گفت: برای برخی از مصوبات در حوزه رمزارزها، نیاز به استفاده از ظرفیت مجلس برای قانون گذاری وجود دارد.

آقای عباس آشتیانی گفت: حوزه رمزارز موضوعات مختلفی مانند تبادل، نگهداری، استخراج و غیره را در برمی‌گیرد؛ به دلیل همین گستردگی قانون گذاری در این زمینه دشوار خواهد بود. هیچ کشوری به صورت جامع و کامل در زمینه رمزارزها قانون‌گذاری نکرده است.

مدیرعامل انجمن بلاکچین می‌گوید: طبق آخرین اطلاعات و بررسی‌های صورت گرفته، جلسات کارگروه اقتصاد دیجیتال تشکیل شده و پیش نویس قوانین بازار رمزارز  به زودی به کمیسیون اقتصادی مجلس ارسال خواهد شد. برای برخی از مصوبات از نظر حقوقی، قانون‌هایی وجود دارد، اما بعضی از موارد آن به ظرفیت مجلس برای قانون‌گذاری احتیاج دارند.


بیشتر بخوانید


آن طور که آقای آشتیانی می‌گوید، آقای باقری اصل معاون وزیر ارتباطات هم اعلام کرده، به دلیل گستردگی حوزه رمرارزها، همکاری خوبی بین دولت و کارگروه اقتصاد دیجیتال زیر نظر کمیسیون اقتصادی مجلس وجود دارد.

مدیرعامل انجمن بلاکچین گفت: ابتدا باید دارایی‌های دیجیتال در بازار رمزارز تعریف و سپس به موضوعاتی مانند تولید و تبادل رمزارزها پرداخته شود، اما اکنون تمامی این موضوعات بنا بر دستور رئیس جمهور، به صورت یکپارچه در حال بررسی و قانون گذاری است. بلاتکلیفی فعالان در زمینه استخراج و کسب‌وکارهای سالم در حوزه تبادل رمزارز، از جمله آسیب‌های طولانی شدن روند قانون گذاری است.

آقای مهدی طغیانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، روز ۷ خرداد گفت: موضوع قانون گذاری در بازار رمزارزها، در دولت در حال بررسی است و ضرب الاجلی برای جمع بندی آن گذاشته اند، اما کماکان اتفاقی نیفتاده است. 

۳۰ آذر پارسال، آقای محسن رضایی معاون اقتصادی دولت گفته بود: تدوین قانون درباره ارزهای دیجیتال، نباید بیش از ۳ تا ۴ ماه طول بکشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار