مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: کنترل و حذف آلاینده‌ها در صنایع مختلف، رسالت اصلی محیط زیست استان است.

به گفته آقای غلامرضا ابدالی لزوم نظارت بر ملاحظات محیط زیستی در بخش‌های مختلف آب، خاک و هوا  از وظایف مهم حفاظت محیط زیست است.

او گفت: در حاضر با پیگیری‌های صورت گرفته بیش از ۵۰ درصد میزان فاضلاب‌های شهری استان از طریق سیستم‌های تصفیه فاضلاب مدیریت می‌گردند و مجوز احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب شهر‌های آبدانان، چوار و ارکواز ملکشاهی صادر گردیده است.

ابدالی گفت: واحد‌های بزرگ صنعتی استان از جمله کارخانه سیمان ایلام، پالایشگاه گاز و پتروشیمی، شهرک‌های صنعتی و میادین نفت و گاز از واحد‌های مهم با قابلیت ایجاد آلایندگی هستند که با بازرسی‌های مستمر کارشناسان حفاظت محیط زیست ملزم به کنترل و مدیریت آلایند‌ها گردیده اند.

او گفت: نصب سیستم‌های پایش برخط هوا در کارخانه سیمان، پتروشیمی و پالایشگاه گاز ایلام و استقرار این تجهیزات در تصفیه خانه‌های فاضلاب استان از مهمترین رویکرد‌های نوین در بازرسی از صنایع مهم است.

ابدالی گفت: برخورد قانونی و اعلام جرم علیه واحد‌های آلاینده راهکار نهایی حفاظت محیط زیست برای مدیریت منابع زیستی است و در حال حاضر پرونده شرکت پتروشیمی و شهرک صنعتی ایلام به دلیل عدم مدیریت اصولی پساب تولیدی از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.