جلسه انجمن کتابخانه‌ها و نهضت مطالعه مفید در کوهبنان در سالن کنفرانس فرمانداری شهرستان برگزار شد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی کوهبنان گفت: مناقصه کتابخانه عمومی شهید اول کوهبنان برگزار شده و حدود دو و نیم میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

حسین سالاری فرماندار کوهبنان در جلسه انجمن کتابخانه‌ها ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات بیت المقدس گفت: توکل به خدا، توسل به اهلبیت، عمل به تکلیف، تبعیت از فرمان ولایت و رهبری، اتحاد و همدلی در پیروزی عملیات بیت المقدس نقش بسزایی داشتند.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی کوهبنان می‌گوید: امروز روز مقاومت و‌پایداری همچنین روز دزفول است در حالی که دشمنان بدنبال تضعیف روحیه مردم بودند، اما مردم دزفول بر خرابه‌های شهر ماندند و خانه‌های خود را بنا کردند.

به گفته فرماندار کوهبنان: مناقصه کتابخانه عمومی شهید اول کوهبنان برگزار شده و حدود دو و نیم میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

شهردار کوهبنان می‌گوید بحث نیم درصد را در دستور کار داریم البته باید تلاش شود هر چه زودتر ساختمان کتابخانه که در خور شان مردم بام فرهنگی استان کرمان هست احداث شود.

در ادامه محمود نیکخواه گفت: تعامل بسیار خوبی بین آموزش و پرورش و کتابخانه‌های عمومی شهرستان وجود دارد چرا که این دو نهاد در راستای گسترش علوم و شکوفایی استعداد‌ها نقش آفرین هستند.

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش کوهبنان می‌گوید: جا دارد که پیک کتاب در کانون‌های فرهنگی و هنری در اوقات فراغت دانش آموزان فعالیت داشته باشد.

گلستانی رئیس اداره فرهنگ و ارشادی اسلامی کوهبنان می‌گوید: اوقاف فراغت در پیش است لذا با برنامه ریزی صورت گرفته آموزش رایگان هنر در ۵۰ رشته ارائه می‌شود که ثبت نام  آغاز و در راستای برگزاری کلاس‌های آموزشی اقدام خواهد شد.

 خلیل الله باقی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کوهبنان  نیز گفت: طی ده سال گذشته اقداماتی در راستای ساخت کتابخانه طغرالجرد صورت گرفت که در نهایت در سال ۹۴ افتتاح شد.

به گفته باقی زاده کتابخانه عمومی شهید اول کوهبنان در سال ۴۸ تاسیس و در سال ۷۶ ساختمان کتابخانه احداث شد.

باقی زاده گفت: در زلزله شب یلدای سال ۹۶ شاهد خسارت جدی به ساختمان کتابخانه بودیم لذا ساخت کتابخانه جدید در دستور کار قرار گرفت.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کوهبنان می‌گوید: ساخت کتابخانه جدید در کوهبنان با متراژ ۵۰۰ متر در دستور است، اما پیشرفت قابل ملاحظه‌ای ندارد.

باقی زاده گفت: در راستای برنامه‌های مذهبی، فرهنگی و هنری فعالیت‌هایی نظیر جشنواره رضوی را داریم که در سال جاری حدود ۳۰۰ نفر شرکت کننده داشتیم.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کوهبنان گفت: در سال گذشته این جشنواره به صورت آنلاین برگزار شد که ۱۲ نفر در رشته‌های مختلف در رده‌های سنی برگزیده داشتیم که مراسم تجلیل از این عزیزان در دهه کرامت برگزار خواهد شد.

باقی زاده گفت: در کتابخانه‌های عمومی شهرستان بحث پیک کتاب در دوران کرونا در ساعات خارج از وقت اداری انجام شد لذا در ماه حدود ۴۰۰ نفر را تحت پوشش قرار می‌داد.

به گفته باقی زاده ، ازسال ۹۵ تاکنون نیروی جدیدی برای کتابخانه‌های عمومی شهرستان جذب نشده لذا با کمترین امکانات و نیروی اداری اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی کوهبنان می‌گوید: فرایند «رف‌خوانی» آثار در کتابخانه‌های شهرستان با هدف نظم‌دهی و بروزرسانی آمار و اطلاعات منابع موجود و همسانی آن‌ها با اطلاعات نرم‌افزار سامانه مدیریت در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار