علی جم از پاداش پنج برابری صرفه جویی برای مشترکان برق در استان یزد خبر داد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزدگفت: بر اساس سیاست‌های تشویقی وزارت نیرو، در صورتی که مشترکان خانگی الگوی مصرف را رعایت کرده و مصرف را نسبت به سال گذشته کاهش دهند، به ازای هر کیلووات ساعت، ۵۰۰ تومان پاداش دریافت کرده که در قبض آنان اعمال خواهد شد.

او می گوید: به عنوان مثال اگر مشترکی در خرداد سال گذشته، ۳۰۰ کیلووات مصرف داشت و مصرف خرداد امسال به ۲۵۰ کیلووات کاهش یابد، ۲۵ هزار تومان پاداش کاهش مصرف به وی تعلق گرفته و قبض برق او رایگان می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: اگر کاهش مصرف بیش از این باشد، بستانکار شده و در دوره‌های بعدی از هزینه قبض او کم خواهد شد.

به گفته او،  مشترکان خانگی پرمصرف هم با جریمه روبه رو شده و اگر مصرف آنان بالای دو برابر الگوی استاندار باشد، ابتدا تذکر گرفته و در مرحله بعدی احتمالا با قطعی مواجه می‌شوند.

جم گفت: از مردم می‌خواهیم با راهکار‌های ساده‌ای نظیر تنظیم درجه وسایل سرمایشی روی ۲۵، استفاده از دور کند و فراهم کردن سایه بان برای کولرآبی و بهره گیری از نور طبیعی در روز، هم مصرف خود را کاهش داده و هم ما را در تامین برق پایدار یاری کنند.

او می گوید: ادارات استان هم موظف هستند مصرف برق خود را در ساعت اداری به میزان حداقل ۳۰ درصد و پس از وقت اداری به میزان حداقل ۶۰ درصد کاهش دهند.

به گفته او اداراتی که نسبت به سال گذشته مصرف برق بیشتری داشته باشند، ابتدا با اخطار مواجه شده و در مرحله بعدی در برنامه قطعی قرار می‌گیرند.

جم گفت: مشترکان بخش کشاورزی نیز در صورتی که چاه خود را از ساعت ۱۲ تا ۱۷ خاموش کنند، ۱۹ ساعت دیگر برای آنان رایگان لحاظ می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار