مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای اختصاص تسهیلات به دامداران، چک‌های برگشتی و بدهی‌های معوقه به وسیله بانک مرکزی مانع‌زدایی شد.

سید علی معتمدی پور گفت: با توجه به این که در اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، یکی از موضوعات مهم تامین نقدینگی بوده، این امر با کمک بانک کشاورزی در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها در حال اجراست.

او می گوید: شعب بانک کشاورزی در سراسر استان به متقاضیان خدمت‌رسانی می کنند تا دامداران و مرغداران بتوانند خرید خود را با تسهیلات ده درصدی (۵٠درصد به صورت نقد و مابقی از سایر روش‌های اعلامی) انجام دهند.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان خبر خوشی برای افرادی که در روند بانکی دچار مشکل هستند داشت و گفت: چک‌های برگشتی و بدهی‌های معوقه برای اجرای این طرح مشکلی برای متقاضیان ایجاد نخواهد کرد و بانک مرکزی آن را مانع زدایی نموده است.

معتمدی پور با بیان اینکه طبق گفته وزیر جهاد کشاورزی بیش از ۶۰۰ هزار تن نهاده دامی در بازارگاه بارگذاری شده است می گوید: این نهاده‌ها با نرخ نیمایی ذرت و جو با قیمت هر کیلو یازده هزار و ۳۰۰ تومان و کنجاله با قیمت هر کلیو شانزده هزار و ۳۰۰ تومان بارگذاری شده و تا پایان هفته به بیش از ۹۰۰ هزار تن خواهد رسید.

او با تاکید بر این که جوجه‌ریزی به هیچ عنوان نباید کاهش یابد، گفت: مدیران شهرستان‌ها باید بر روند فعالیت مرغداری‌ها نظارت و آن را مدیریت کنند و در صورت تخلف برخورد قانونی کنند.

به گفته معتمدی پور تولیدکنندگان مرغ گوشتی و تخم‌مرغ نگران مازاد تولید نباشند و خرید تضمینی مرغ و تخم‌مرغ به وسیله شرکت پشتیبانی امور دام برای افزایش ذخایر انجام می شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان می گوید: مرغداران و دامداران هیچ دغدغه‌ای برای تامین و تولید نداشته باشند، زیرا جهاد کشاورزی پشتیبان آن هاست و ضمن حمایت از مرغداران گوشتی، غیرگوشتی و دامداران جلوی ضرر ان‌ها را خواهد گرفت.

او گفت: میزان نقدینگی برای تامین نهاده‌های دامی بسته به نوع دام هر راس گوسفند پرواری وداشتی ۳۹٠ هزارتومان، هرراس گاو بومی ۲۱۰هزارتومان، هر راس گاوشیری اصیل۳میلیون و دویست هزار تومان، هرقطعه مرغ تخم گذار و مادر ۴۳ هزارتومان و هرقطعه مرغ گوشتی نیز ۷۱ تومان برآورد شد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.